Dragkrok - pris

K

karin83

Hej!

Nån som vet vad det kostar att installera en dragkrok på en bil?
Vi har ärvt en ny bil utan dragkrok. Är som nyfiken på vad det kommer kosta :)

Sv: Dragkrok - pris

Runt 4000:-, fast enklast att du hör med någon verkstad i närheten, så får du ett vettigare svar :idea:

Det är helt olika. En del bilar kostar det runt 1000:- på och andra runt 10 000:-. Beror på bilmärke, modell etc. Vanliga bilar som vissa volvomodeller o liknande är det i regel billigare på. Min sambos skoda skulle det inte kosta så många tusen för medan mina föräldrars Kia SUV skulle det kosta 7-8 000:- för. Så det beror helt på.

Ring och kolla på bilverkstan.

Det kan t o m kosta mer än 10 000... :eek:

Karin!
Du måste kolla på en verkstad helt enkelt. Det skiljer enormt mellan bilmärkena/årsmodell samt modell på krok.

Min BMW 523 kostade det runt 12 000 kr för krok på (har jag för mig). Volvo 940 kostade det runt 2500 kr på.
Beroende på vilken verkstad man väljer kostar det också olika. Dragkrok kan man sätta fast själv om man är mekkunnig, köpa på Biltema t ex. Sedan tillkommer besiktning av kroken hos Bilprovningen.

ungefär 500o tror jag..
men tänk på att du måste besiktiga kroken innan du får dra med den..

Oj!

jag hade aldrig vågat dra med en krok jag satt fast själv... Låter läskigt..

/ Lavinia

Man sätter inte fast själv om man inte har kunskapen till det förstås. Sedan besiktigar Bilprovningen och försäkrar att det är korrekt gjort, så det borde inte vara några problem.
Jag har själv inte gjort det, men sett på när andra gjort det. Åtminstone då har det varit väldigt enkelt, men det beror mycket på bilmärke förstås (olika konstruktionslösningar).
Det är därför ingen kan berätta för TS vad det kostar att lägga på krok, det beror på vilken bil denne har.

Du måste "typa om" bilen och göra en registreringsbesiktning efter att du satt på dragkroken. Den gör du hos Bilprovningen. Kostar 380:-. Jag har varit och gjort just en sådan idag.

//

Liknande trådar

Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 990
Senast: Guldaskig
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 336
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 462
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 566
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30