ylvalill
Trådstartare
Har bestämt mig för att köpa ett par ordentliga ridstövlar. Tanken är att framför allt ha dem till dressyrträningar (och tävlingar, om det någon gång skulle bli några...). Har tittat lite på Cavallo, mest för att jag har ett par gamla Cavallo sen tidigare, men funderar på det här med dragkedja. Ska man satsa på det, eller är det bättre att låta bli? Visserligen är det rätt bökigt att få på och av sig stövlar som saknar dragkdeja, men dragkedjor har ju å andra sidan en förmåga att gå sönder och dessutom kan de knöla ihop sig och bli allmänt obekväma. Finns det någon som köper stövlar utan dragkedja nu för tiden, eller är det helt "ute"?
Det här med märken är ju också en djungel. Har som sagt kikat på Cavallo, men funderar även på Petrie eller Königs. Vad är det för för- och nackdelar med de olika märkena, vad skiljer dem åt?
Mina gamla stövlar har mjukt skinn på insidan medan utsidan är hård, finns detta på de nya modellerna också?
Behöver alla tips jag kan få i ridstöveldjungeln för jag känner mig fullkomligt vilse!
Det här med märken är ju också en djungel. Har som sagt kikat på Cavallo, men funderar även på Petrie eller Königs. Vad är det för för- och nackdelar med de olika märkena, vad skiljer dem åt?
Mina gamla stövlar har mjukt skinn på insidan medan utsidan är hård, finns detta på de nya modellerna också?
Behöver alla tips jag kan få i ridstöveldjungeln för jag känner mig fullkomligt vilse!