CA

Trådstartare
Hur många här är det som låter sina hundar dra? Antingen för hobby eller för tävlan?

Hur ofta tränar ni era hundar? Vilket slags "drag" tränar ni?
Vilka kommandon har ni för höger/vänster?

Jag håller på och tränar min inför drag, hon drar ingen pulka ännu eller så, utan hon har nomesele på, expanderlina och linan fästad i mig så går/springer jag bakom i hennes takt. Är detta farligt innan jag gjort röntgen på henne? Vill inte att hon ska skadas pga att jag inte fått ihop pengar till röntgen ännu, ska försöka med det i januari/februari.

Men är det skadligt iom att hon inte drar något?

Sv: Draghund

*Lägger till*

Såg på "Hundjobb" på TV4 om en kvinna som hade en rottweiler hane som drog henne på en slags cykel/skoter...går det att köpa sådana i Sverige?

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 863
Senast: Linda_A
·
Övr. Hund Hej alla, ny här på hundforumet på buke. Jag har ett problem. Min sambo köpte för lite mer än ett år sedan en vorstehvalp, en hane...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
12 746
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
4 018
Senast: Hyacinth
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka