När det gäller Volvos, så gillar jag dom inte, generellt. Däremot tycker jag dom tillhör de bästa personbilarna vad gäller att dra transport.
När det gäller manuell/automat, verkar det som om fler än jag klarar av att köra automat på vintern. Du kanske skulle vända dig till en trafikskola?
För du har fortfarande inte förklarat PÅ VAD SÄTT "automaten är särklass sämst på vintern"! Så kom med en förklaring någon gång!!!
Bara detta överlägsna: "Nerväxling Lia Nerväxling...eller du kanske inte har backar där du bor...du kanske bara kört automat och inte kan jämföra"
För din information, så växlar automaten ner alldeles själv. Jo då, det är säkert! Och om man inte är överens med automaten om när och hur nerväxlingen skall ske, finns det en spak att växla ner med och tom låsa växlarna!! Jo då Martha, det är säkert! Det är den där med bokstäverna P, R, D, 1, 2 etc.
En sak till på tal om nerväxling. Är det halt, ligger man hellre på högre växel, alternativt är mycket lätt på gasfoten. Ett tips så du kommer uppför din backe!
Jag skulle vilja se dig ta dig upp för min backe med släp på vintern med en 745:a med automatväxel....
En sak kan jag garantera dig. Den backe finns inte, som du kan ta dig uppför med manuell, men som jag inte skulle klara med automat! Förutsatt att det är enda skillnaden.
Vad som är bättre med automat? Fråga dom som kör i städer, som sitter i bilköer etc. Fråga jänkarna.
Det tråkigaste med en sådan här tråd, är att dina ovederhäftiga åsikter lurar i oinsatta personer, såsom "annaa", en massa felaktigheter.
För övrigt bryr jag mig inte om, att du inte kan köra automat, bara du inte skyller det på automatlådan.
LIA