Nebraska
Trådstartare
Jag bor efter en väldigt smal, slingrande byväg. En låg lada vars vägg ligger ca 40-50cm från vägkanten har fått taket utbytt. Byggfirman la ut takfoten 20cm till och satt dessutom upp en takränna som inte funnits förr. Risken att någon skulle köra i taket ökades betydligt, nu gick taket nästan jäms med vägkanten. Jag vet inte vart tomtgränsen går,
Man kom knappt förbi med bil om man hade släp. Tanken slog mig att ringa och kolla med kommunen om det var OK att dra ut takfoten ända ut i gatan. Men jag ville verkligen inte vara den som är besvärlig.
Nu har i alla fall olyckan skett och en traktor har kört i ladans tak med sitt släp. Jag är intresserad av vad som händer nu?
Låter försäkringsbolaget renovera som det såg ut innan?
Renoverar de så att olycksrisken minskas?
Eller är det otillåtet att dra ut takfoten så att ladans ägare åker på att dra in takfoten?
Man kom knappt förbi med bil om man hade släp. Tanken slog mig att ringa och kolla med kommunen om det var OK att dra ut takfoten ända ut i gatan. Men jag ville verkligen inte vara den som är besvärlig.
Nu har i alla fall olyckan skett och en traktor har kört i ladans tak med sitt släp. Jag är intresserad av vad som händer nu?
Låter försäkringsbolaget renovera som det såg ut innan?
Renoverar de så att olycksrisken minskas?
Eller är det otillåtet att dra ut takfoten så att ladans ägare åker på att dra in takfoten?