Dra-på lakan till dubbelsäng?

Sv: Dra-på lakan till dubbelsäng?

Men herregud. Att det kan vara så lätt?! Jag vek precis om alla mina dra-på-lakan och det var ju hur enkelt som helst, och jäklar vilken massa plats jag plötsligt fick i skåpet. Att jag har brottats med dessa lakan i en herrans massa år men ändå inte ens kommit på tanken att googla på det... nu skäms jag. :o

:rofl: Samma här! Tack alla! :bow:

COOLT! Kanske inte rätt ord, men jo - coolt. Som jag har svurit över dessa dra-på-lakan!

KL på resten.
Vi har strechfrotté dra-på-lakan, typ sådana man använder madrasskydd :P
Kändes konstigt till en början att sova på men bryr mig inte så mycket längre. Det är sambo som vill sova på strechfrotté. Vi har köpt våra på Jysk och de har väl inte hållit superbra, är något mindre hål i det vi har nu men varierar med att bädda med vanliga lakan på bredden och skarva på mitten. Funkar OK.
Ingen av oss har orkat beställa eller åka till stan och köpa nya underlakan när vi har en massa till singelsäng och det funkar att sova med skarv. :)

Jag är en såndär propeller när jag sover så jag kan inte ha skarv. Provade det men de ligger inte kvar. Inte ens ett vanligt lakan i rätt längd/bredd är kvar utan allt korvar ihop sig! Så sen jag fick prova dra på lakan är jag fast, så otroligt skönt att slippa fixa till lakanet varje dag och slippa vakna i en korv! :p
Det ser lite roligt ut faktiskt när vi har vanliga lakan. Sambons sida är helt slät, han har knappt rört sig en mm. Min sida är lakanet i en knöl mellan oss och jag ligger på madrassen typ!

*kl*

Jag vill bara säga att Lidl säljer fina, billiga och färgglada dra på lakan denna veckan !!! :D

Aah! Båda jag och sambo ligger ganska stilla, visst vi får sträcka det någon gång men annars går det bra. Så länge skarven inte är åt fl håll så vi får benen under skarven :p

Knapplån
Jag vill bara tacka för denna tråd. Har alltid hatat att byta lakan och försöka beräkna hur mycket man ska ha på varje sida och vika in och greja. Köpte ett dra på-lakan för att testa och det var ju som en uppebarelse :banana: . Det gick som en dans!

Ingen av oss har orkat beställa eller åka till stan och köpa nya underlakan när vi har en massa till singelsäng och det funkar att sova med skarv. :)

Jag har också en massa underlakan till singelsäng och har gjort så att jag lägger först ett lakan längst ner i sängen PÅ TVÄREN. Därefter nästa lakan -också på tvären- längst upp.
Fungerar mycket bättre än att ha "som vanligt".

Ska det inskaffas nya lakan blir det givetvis stora, anpassade till dubbelsäng.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka