Dra-på lakan till dubbelsäng?

Sv: Dra-på lakan till dubbelsäng?

hugger knapp!

Gekås har jag länge drömt om men då jag bor i Umeå blir det nog lite väl dyra lakan i slutändan ;)

Tack för tipsen hörni nu har jag ju många att välja på :angel: :bump:

Jag har från MilleNotti, rekommenderas!
De var tyvärr lite över min budget om de är de jag hittar när jag googlar men det kanske är dessa sambon ska önska sig av sin mor?! Han hade tänkt önska sig något dyrare märke av henne, vi har aldrig provat några dyrare märken och hon köper gärna :angel:

Mitt vita 180x200 från hm Home funkade prima! Bra storlek och hyfsat pris (199:- ?).

Låter bra!! H&M är ju smidigt också(Ikea finns ju inte i Umeå), bara att beställa med andra ord. :)

Jag har från IKEA, vilket funkar bra. Men tråkigt att de bara finns i vitt. Jag har haft tidigare från Ellos till min 120-säng och det fungerade bra. Höll färgen också oväntat bra (rött och grönt) så vi ska beställa ett färgat därifrån nu.

Jag har från IKEA, vilket funkar bra. Men tråkigt att de bara finns i vitt. Jag har haft tidigare från Ellos till min 120-säng och det fungerade bra. Höll färgen också oväntat bra (rött och grönt) så vi ska beställa ett färgat därifrån nu.

*KL*

Hur viker ni sådana lakan???

För jag älskar också enkelheten i att bädda dubbelsäng med dem men hatar knögglet de skapar i skåpet.

Typ såhär gör jag: http://www.youtube.com/watch?v=_Z5k9nWcuFc Det finns youtubefilmer om allt :D

Men herregud. Att det kan vara så lätt?! Jag vek precis om alla mina dra-på-lakan och det var ju hur enkelt som helst, och jäklar vilken massa plats jag plötsligt fick i skåpet. Att jag har brottats med dessa lakan i en herrans massa år men ändå inte ens kommit på tanken att googla på det... nu skäms jag. :o

Men herregud. Att det kan vara så lätt?! Jag vek precis om alla mina dra-på-lakan och det var ju hur enkelt som helst, och jäklar vilken massa plats jag plötsligt fick i skåpet. Att jag har brottats med dessa lakan i en herrans massa år men ändå inte ens kommit på tanken att googla på det... nu skäms jag. :o
Jag hittade det först i den roliga boken "Visa mig hur"(http://www.bonnierforlagen.se/Katalog/BonnierFakta/Vintern-20102011/Visa-mig-hur/ ) som jag fick i present en gång :D

Ah men gud så smidigt det där såg ut! Har också problemet med att vanliga lakan kan jag vika jättefint, men så kommer de jäkla dra-på-lakanen och ser ut som tredje världskriget :D Måste definitivt testa!

kl

Vi har lakan från Ikea som funkar bra, den enda nackdelen (förutom att de inte kommer i fler färger) är att de är lite stora på vår 160-säng så att de inte ligger riktigt slätt.

Men lägg av, jag har till och med boken "Visa mig hur" och har ändå lyckats missa det där, svär över de där lakanen varenda gång jag tvättat... :p

Lägger in en liten spinn i tråden och frågar om ni vet om det finns dra-på-lakan till 210 långa sängar?

För att krångla till det ytterligare är sängen faktiskt 160*210....

Vi har lakan från IKEA och de håller bra.
Men finns överdragslakan bara i vitt på IKEA i Sverige? I så fall har IKEA i Schweiz bättre sortiment. Vi har överdragslakan i flera olika färger, från just IKEA, men köpta i Schweiz.

Men finns överdragslakan bara i vitt på IKEA i Sverige? I så fall har IKEA i Schweiz bättre sortiment.
Ja, i Sverige finns de bara i vitt!!

Men jag var tvungen att kolla in hemsidan och visst har de andra färger i Schweiz. :eek::eek::eek:
http://www.ikea.com/ch/de/catalog/products/10145837/

Kan man beställa från dig eller? ;) :idea:

Kollade också in den brittiska hemsidan och där fanns ännu fler färger. Ska be brorsan köpa med sig när han kommer i slutet på juli. :)

Supertack för att du påpekade detta!! :bow::bow::bow:

Jysks lakan tycker jag är de bästa av de jag provat! :laugh:

Jag håller med!

Jag använder Jysk kuvertlakan från Kronborg tror jag det heter?
De tycker jag faktiskt är riktigt bra.
MYCKET bättre än de jag har från Ikea.
Visst de är inte likabra som tex Lexington men inte långt ifrån så jag köper hellre de från Jysk som kostar en bråkdel av vad märkeslakanen gör.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka