Dra-på lakan till dubbelsäng?

bollen__

Trådstartare
Sambon och jag har äntligen beställt en dubbelsäng! Har delat på en 120 i 3 år nu eftersom det inte ryms något större, men nu ska vi äntligen flytta och få ett riktigt sovrum.
Vi gillar dra-på lakan, eller vad dem kallas, såna med resår runt kanten som man viker runt bäddmadrassen!

Min fråga är då, vilka är bäst, ellos eller ikea? Jag förstår att märkeslakan kanske är allra bäst men vi tänkte önska oss såna av svärmor, och köpa några mer "budget" själva.

Senast ändrad:
Sv: Dra-på lakan till dubbelsäng?

IKEAs är bra, men tråkiga då de bara kommer i vit. Jag har inte testat Ellos eftersom jag hört att hörnen ska vara så breda på de lakanen.

Elloslakanen är små i storleken så hörnen på madrassen viks upp. Inte kul!!!!!

Ja jag såg precis att det bara fanns vita på Ikea. Iofs praktiskt när man skall tvätta kanske, då kan man väl använda klorin om de blir fula?
Ellos hade ju fler färger men var typ 50 spänn dyrare också. Vet iofs inte riktigt hur många lakan man egentligen behöver?!

Eftersom Ikeas vanliga lakan är kassa så gissar jag på att Ellos är bäst.

Man använder ju bara ett lakan åt gången, så jag har tre bra lakan. Ser ingen anledning till att ha fler.

Precis jag tänkte något sådant jag också, huvudsaken man har ett att använda medans man tvättar det andra. Slipper man ta upp en hel garderob med lakan som vi har nu också! Vi har jättemånga, ska bli skönt att bli av med dom! :D

Eftersom Ikeas vanliga lakan är kassa så gissar jag på att Ellos är bäst.
Fast så är det ju inte. Det finns ju olika kvaliteter på lakan hos IKEA också. Jag köper sällan de billigaste lakanen som finns, då det gärna är av en kvalitet man typ ser rakt igenom tyget på.

Men köper man den borstade bomullen så blir det oftast riktigt bra. Vi har IKEA-lakan som hållit längre än dyrare Almedals-lakan tex, även fast kvaliteten känns bättre på de dyrare lakanen så är det inte alltid säkert att de håller för det.

Jag har flera dra-på-lakan från IKEA och tycker att de är prisvärda. Har inte testat Ellos, men däremot Hemtex. Hemtex gillade jag inte, för korta hörn och för snålt tilltagna om man har en tjock bäddmadrass.

Vi har haft dra-på lakan från Gekås nu i flera år, kostar 80 spänn där och är superfina fortfarande men ni kanske inte har nåt ärende dit :/

Gekås har i flera färger som är jättebra! Billiga med ju, om man har vägarna förbi vill säga ;)

Jag har köpt från hm home, fick paketet idag, har tvättat och tänkte testa sen, kan återkomma med recension :D

Vi har haft dra-på lakan från Gekås nu i flera år
Problemet med Gekås är att de inte har alla storlekar utan har 90 cm, 120 cm, 160 cm och 180 cm. Så har man en av de sängstorlekarna så funkar det fint. Men har man en annan storlek tex 140 cm eller 200 cm så funkar det inte med Gekås-lakan tyvärr.

Vi har Ellos lakan, tycker inte att de drar upp madrassen? Kvaliten är helt ok och de är fina efter många tvättar. Finns i olika bredd på hörnen.

/LL

Kan starkt rekommendera en resa till Gekås och köpa in ett gäng dra-på-lakan. Trevliga färger, bra pris och hållbara. Alla våra håller fortfarande och ser fina ut!

Vi har köpt alla våra dra på lakan på Ikea. Och med den misshandeln av våra lakan ( barn/katter/hundar/oss själva och otaliga tvättar) så håller då våra hur bra som helst ännu. Inga är trasiga ( konstigt ? ) och ingen har tappat formen eller pajjat i hörnen. Då köpte jag ändå bara det billigaste jag hittade.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka