Dra ner på hösilaget

M

mathil

Okej nu vet jag att det är svårt att svara utan en analys att gå på men i alla fall. Min medryttarhäst står nu på 9kg hösilage och ett halvt kilo havre per dag. Saken är den att ägaren vill dra ner på hösilaget för hon tycker att han är fet. Själv tycker jag att 9 kilo är lite men undrar vad ni tycker. Han väger 510kg (mätt med viktband). Här är en bild också
http://img.photobucket.com/albums/v506/mathil/Allmant/cooper.jpg
 
Sv: Dra ner på hösilaget

Den hästen var väl inte fet alls?

Beroende på hur blött silaget är kan det vara lite redan med 9 kg, så jag tycker nog att det halva kilot havre borde ryka först, om något öht ska det...

Det kanske inte gör så mycket, men det är ju nästan det enda som finns att laborera med.
 
Sv: Dra ner på hösilaget

Jag tycker inte heller att han är fet.
 
Sv: Dra ner på hösilaget

mathil skrev:
Okej nu vet jag att det är svårt att svara utan en analys att gå på men i alla fall. Min medryttarhäst står nu på 9kg hösilage och ett halvt kilo havre per dag. Saken är den att ägaren vill dra ner på hösilaget för hon tycker att han är fet. Själv tycker jag att 9 kilo är lite men undrar vad ni tycker. Han väger 510kg (mätt med viktband). Här är en bild också
http://img.photobucket.com/albums/v506/mathil/Allmant/cooper.jpg
Jag ska kanske tillägga att han rids 4-5 dagar i veckan (dressyr ca 2 dagar i veckan annars ut i skogen) och löhoppas 1 dag i veckan. Går ute i hage mellan 7-17 på dagarna
 

Liknande trådar

Foder & Strö Nu behöver jag råd! Jag har en häst som är mycket känslig i magen och kan inte äta vilket hö/silage som helst utan får lätt diarré. Där...
Svar
16
· Visningar
2 551
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Här kommer ytterligare en foderfråga i mängden, dock med analys. För äntligen har analysen på hösilaget kommit, och jag sitter och...
Svar
4
· Visningar
1 480
Senast: mackan
·
Foder & Strö Jag har ridit i nästan hela mitt liv. Har dock alltid ridit andras hästar vilket lett till att jag aldrig har behövt bekymmra mig för...
Svar
5
· Visningar
1 370
Foder & Strö Hörde vi ett besök på "hästanläggning" nyligen. De hade haft föreläsning av agronomen Annica Larsson som gjort efterforskningar på...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 928
Senast: KungTulle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp