Dra hästsläp med Tesla Y

Kristel

Trådstartare
Hej!
Ska byta bil och fundersr på en Tesla Y. Men osäker om det kommer funka med släpet..
Släpet har totalvikt på 1700, så max med last får bli 1600 bak en Tesla Y. Faktiskt vikt med häst&utrustning i blir ca 1400.
Någon som har erfarenhet av att dra hästsläp med Tesla Y? Hur blir räckvidd med släpet, framförallt på vintern? Går det att ladda med släpet påkopplat?
 
Hej!
Ska byta bil och fundersr på en Tesla Y. Men osäker om det kommer funka med släpet..
Släpet har totalvikt på 1700, så max med last får bli 1600 bak en Tesla Y. Faktiskt vikt med häst&utrustning i blir ca 1400.
Någon som har erfarenhet av att dra hästsläp med Tesla Y? Hur blir räckvidd med släpet, framförallt på vintern? Går det att ladda med släpet påkopplat?
Jag hade nog inte vågat med en sådan, men jag är fortfarande lite skeptisk mot dom iofs och vill ha en säkrare dragbil.
 
Jag har gjort en del research och det verkar vara många som drar både hästsläp och tunga husvagnar med model Y och är väldigt nöjda. Räckvidden får man räkna med att den påverkas rejält, men de har ju så bra räckvidd från start att man ändå tar sig långt.

Huruvida man kan ladda med påkopplat släp eller inte beror på hur laddstationerna ser ut. På vissa funkar det, andra inte. Blir nog mer och mer vanligt att de byggs så att det funkar (även om man då kanske måste blockera ytterligare en plats)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en fråga angående max släpvagnsvikt. Jag har en bil som får väger 2000kg. Max släpvagnsvikt är 1500kg. Jag har utökat...
2
Svar
36
· Visningar
3 407
Senast: Bison
·
Utrustning Jag har bestämt mig för att jag måste köpa en ny hästtransport. Den jag har nu kommer inte hålla så länge till och jag vill inte lägga...
Svar
9
· Visningar
1 477
Äldre Jag börjar snart gråta, jag måste byta bil :nailbiting: men jag hittar inget som passar, det är alltid nåt som havererar :down: Har...
Svar
0
· Visningar
758
Senast: LillaMy84
·
Utrustning Finns många dragbilstrådar, men de flesta handlar om långt nyare bilar än vad som lär vara aktuellt för mig nu. Så. I dagsläget är jag...
Svar
9
· Visningar
2 274
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp