DP, Pinscher, manchester terrier fler?

Sv: DP, Pinscher, manchester terrier fler?

Jakt terriern ska man nog inte ha om man inte seriöst håller på med jakt.

Tänkte precis skriva det:bow: Skaffar du en tysk utan att låta den jaga gryt har du en drömsituation..Fast åt andra hållet:D

TS: Vi har dp i familjen. Trevliga hundar, fast jag är mer åt tysk-hållet.

//Gilly

Sv: DP, Pinscher, manchester terrier fler?

Det är få hundraser som jag verkligen känner "fy fan, en sån där skulle jag aldrig kunna ha även om jag fick pengar för den..."
Men tysk jaktterrier är en av dom... Hualigen, galna hundar:devil::eek:
Jag blev uppjagad av 2såna på ett älgpass en gång, aldrig tidigare har ja då varit så rädd om livet ;)

Ursäkta trådkapningen, var bara tvugen att skriva så när jag såg bilden:angel:

Men vad hööör jag:eek::D

Jag som tycker att tyskar är SÅ härliga! Och speciella; en av de få riktigt mångsidiga jakthundarna. I tyskland består nämligen jaktproven både av spår, grytjakt och vattenapportering...

Klart dom är galna, hallå, det är grythundar vi pratar om:D

Som borderterriers...Fast lite till! Yummie! Fast ska dom må bra måste dom naturligtvis få jaga och träna massvis.

//Gilly

Liknande trådar

Hundavel & Ras Familjen är sjukt sugen på hund. Tankarna har funnits länge på hund men tajmingen har inte varit rätt. Nu känns det som vi är i ett läge...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
13 609
Senast: Miks
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 514
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Med inspiration från tråden "Hur "försvarar" man köp/avel av osunda raser?" så vore det kul med en lista på raserna och hur sund/osund...
Svar
5
· Visningar
7 068
Dressyr Nu har vi ju avhandlat var godkänt gränsen går och vart den faktiskt går (missförstå mig rätt ;)), det behöver vi inte fortsätta med i o...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 265
Senast: Emelei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka