B
**BORTTAGEN**
Helt plötsligt stämmer ingenting och självförtroendet blir sämre och sämre. Rider på 120 nivå och allt har gått super med fina rundor och placeringar då och då. Hästen är rutinerad i högre klasser. Har nu ridit bra många fina 120 rundor och började tänka på att starta någon 130 när detta händer. Jag ser helt plötsligt inga avstånd, blir osäker och sabbar hela anridningen genom att panikdra i munnen på hästen de sista två sprången när jag tror att det inte kommer att stämma. Och detta händer även när vi hoppar lägre. Ju fler gånger detta händer desto osäkrare blir jag och desto mer panikdrar jag. Suck. Vi försöker lösa detta min tränare och jag genom att sänka nivån och öva med galoppbommar innan hindren så att jag skall känna rytmen, men just nu är det satans svårt att komma rätt även på första galoppbommen . 130 planerna är ialllafall lagda på hyllan tills jag får tillbaka självförtroendet. Är det någon som har varit med om liknande? Att helt plötsligt stämmer det inte alls....och det beror på dig själv, inte hästen??? Hur kom ni ur detta??? Skall man göra något helt annat ett tag eller öva ännu mer?
/Gittan
/Gittan