Sv: Döv

Mjo men man skriver ju så för att inte kunna få krav på sig sen om den inte DÖG till avel, utställning osv. Det är ju en "friskrivning".

Haha JÄTTEgammal tråd.

Det visade sig att det fanns fler än en döv valp i kullen (eller om det var i båda kullarna, nu minns jag inte). Köparna fick iaf pengar av försäkringsbolaget och har kvar valparna (som nu är tämligen vuxna!)

Båda tikarna var betäckta med samma hane två gånger innan med felfria valpar.

Efter det här så fick den ena tiken bara en valp till och den andra vet jag ej, den är såld till Norge. Men vi tog inga fler kullar! Den JRTn jag har nu kommer från en annan kennel men samma ägare som tikarna.

Senast ändrad:

*nyfiken*

Vad gör man för utredningar för att kolla var orsaken låg? Gentestar man?
Var det tik eller hane eller kombon som var orsaken? Får man avelsförbud?

Liknande trådar

Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat...
2
Svar
20
· Visningar
1 954
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 275
Senast: Kajsalisa
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 491
Senast: Puffindog
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
905
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka