Dottern ska börja tävla - vad tänka på???

Sv: Dottern ska börja tävla - vad tänka på???

Rumpnissen skrev:
Tänk också på att ha realistiska mål, gärna något lägre, alltså något som hon med all sannolikhet kommer att klara, så att hon blir nöjd och får en postiv upplevelse!!! :)

Det kommer säkert gå bra!

Exakt, vi började med att kunna komma ihåg programmet...Sedan blev det att inte komma sist (det målet har uppnåtts) Får mån någon rosett har det varit fullkomligt exalterande (iaf för min 9-åring).

Ett litet förtydligande av det som de andra skrivit. med reservation för ev ändring i 2005 års TR som jag inte fått hem ännu:

Sporrar behöver inte bäras på lokaltävling, oavsett klass, inte ens i
LA. På regionaltävling och högre är sporrar obligatoriskt, oavsett klass, alltså även i LC.

Bara det att kunna komma ihåg programmet är ju ett jättebra ( och kanske inte helt enkelt för en nybörjare) mål. :bow: Jag hoppas bara att hon och ponnyn ska tycka att det är roligt att tävla - har inga krav på att det ska plockas rosetter. Jag har också talat mycket med dottern om skillnaden på träning och tävling (för de flesta av oss kan den skillnaden vara rätt stor :o ) och att huvudsaken alltid är att man är snäll mot sin häst. :)

MVH

Cathrine

:bow: OK - jag får kolla det om det blir så att vi uppgraderar licensen till regional då. Eftersom hon är totalt grön tycker jag att det räcker med lokallicens till att börja med.

MVH

Cathrine

Lycka till!!! Ni kan väl tala om hur det går!!! :banana:

Liknande trådar

Hästmänniskan Vi har kommit så långt att vi ska börja leta ponny till dottern som blir 11 år i år. Det är första ponnyn och vi tänker oss en C ponny...
2
Svar
24
· Visningar
3 781
Senast: Yrja
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 439
Senast: mackan
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 697
Senast: Habina
·
Tävling Jag har haft ett tävlingsuppehåll på lite drygt sex år, egentligen ända sen jag slutade rida ponny. Min sista säsong var 2007, och jag...
Svar
1
· Visningar
1 934
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka