Dopklänning- hjälp önskas..

B

babyfoal

sitter och googlar efter dopklänningar, men blir inte mycket klokare av det.
Förstår mig inte på storlekarna på en sida jag hittade, då de skrivs som omfång under armarna. Inte vet jag hur stort omfång hon kommer att ha om 1 1/2 månad, däremot hade ju en storlek varit bättre att gå efter.

Kan någon hjälpa mig hitta dopklänning?

Sv: Dopklänning- hjälp önskas..

Har du frågat runt bland alla släktingar? De kanske har en fin klänning du kan få låna. Om inte annat en klänning för att prova och mäta hur stort omfång den har.

Har du frågat runt bland alla släktingar? De kanske har en fin klänning du kan få låna. Om inte annat en klänning för att prova och mäta hur stort omfång den har.

Tyvärr finns det ingen klänning på verken min eller sambons sida (har väldigt liten släkt båda två) :(

Har inga affärer i krokarna där dom säljer dopklänningar, utan får beställa från nätet antar jag.

*Hrm* undra vart jag packar ner Rasmus klänning, då skulle jag kunna mätt den och kolla.

Har du kollat tradera oxå?

Min dotter döptes i en linklänning från Minimundus, på deras hemsida stod följande mått som bröstomfångsmått och då motsvarande storlek:
storlek 60: 50 cm
storlek 70: 54 cm
storlek 80: 58 cm

Min dotter hade stl 60 (och världens sötaste matchande hätta till) och hon var 4 månader, det funkade. Gör inget om den är lite stor heller, är ju inget som ska sitta tajt på något sätt.

Liknande trådar

Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 414
Senast: KesoNeso
·
Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 179
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 626
Hundhälsa HJÄLP - ÄR DET NÅGON SOM VARIT MED OM NÅGOT LIKNANDE MED HUND?? VETERINÄREN HITTAR INGET SVAR! För 2 månader sen Blöder från urinröret...
Svar
1
· Visningar
593
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka