Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Och, nej självklart ska jag inte dopa min häst. Men han käkar medicin som det är 14 dagars karens på och efter 13 är det en tävling jag vill åka på
Men nu vågar jag inte.
Tja har man hästen på ngn form av medicinering börjar man väl inte titta på tävlingar som ligger innan karensen gått ut...
en häst som får medicin/har läkemedelssubstanser kvar i kroppen är inte att betrakta som frisk, och en häst som inte är frisk ska inte tävla.
Jag tittade och anmälde till tävlingar innan hästens skada/''sjukdom'' upptäcktes.
Så nu har jag funderat på om jag ska dra tillbaka alla anmälningar eller behålla den sista iaf.
Men jag ska inte vara med på någon.
Det är vanligare än man tror att de tar dopingprov även på lokaltävling, de flesta ställen här nere som blivit ålagda att ta dopingprover på sina tävlingar tar både på de regionala och på de lokala. Man ser ju tydligt om man går in på ridsportsförbundets testresultat sida att antalet prover ökat markant. http://www2.ridsport.se/t2.aspx?p=91918
Att ge sig ut och tävla när man vet att hästen är klassad som dopad är vansinnigt (dopinglistorna finns där som ett försvar för hästen att den inte skall behöva utsättas för hård ansträngning vid skada som går att gömma med mediciner, den finns inte till för att jävlas med ryttarna).
Mina hästar har testats 2 ggr på lokala tävlingar (självklart utan minsta spår av otillåtna substanser), så visst händer det att man får lämna dopingtester även på låg nivå.
Skola & Jobb Såhär har jag gjort:
Kolla läget med kamraten. Går det trögt för personen hade jag informerat läraren om situationen ett par dagar innan...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.