Donering av priser...

Priscilla

Trådstartare
.... hur brukar det fungera?
Säg att man ska ha en träff/mindre tävling och behöver lite priser.
Är det bara att ringa närmaste djuraffär och fråga om dom är intresserade av att donera? Vad är det som gör att dom blir intresserade av att ge bort priser? (ska man dela ut reklam från deras affär eller vad får dom ut av det?)

Någon som har erfarenhet av att tigga som kan komma med några tips? :angel::D

Sv: Donering av priser...

Det som gör dom intresserade är att ni nämner och skriver att man vinner priser från Djurshopen X. Ring runt och kolla. Alltid finns väl något att skänka för en affär, om det inte är en alldeles för liten tävling/träff.

Sv: Donering av priser...

Det är en rasträff vi ska ha, så vi vet ju inte än hur många som kommer.
Vi funderar på att ha ett upplet som en aktivitet och då är det ju roligare att få behålla grejerna som hunden hittar.
Men jag vet inte om det kanske är för litet för att en affär ska vara intresserade?
Brukar det fungera bättre om man kommer personligen till affären och frågar? Eller går det lika bra att ringa?

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 267
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej! Har en Sankt Bernhard på ca 3,5 år. Han är rätt stökig av sig och har varit det mer eller mindre hela sitt liv men nu senaste...
Svar
14
· Visningar
1 845
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
699
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 251

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat