Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är inte så värst civiliserat att låsa in folk heller. Jag är inte emot det, men för vissa är det värre än dödsstraff.Dödstraff är så oändligt ociviliserat.
Som att de ännu inte har lämnat Vilda Västern.
Det är dags att utveckla sig framåt där.
Håller med, är dock rädd för att vi går samma väg tillmötes här.Dödstraff är så oändligt ociviliserat.
Som att de ännu inte har lämnat Vilda Västern.
Det är dags att utveckla sig framåt där.
Dödsstraff är en lösning i ett sammanhang där man inte har möjlighet att skydda människor mot brottslingar på annat sätt.Jag är emot dödsstraff främst för att någon måste både döma och utföra och att det och det finns risk att det är fel person.
Jag har inte sett talet men svaret på dina frågor är JA. Han är både dement och använder droger.Mitt inlägg om Starship och austronauters hårfärg och kärleksliv blev kvar i den förra tråden. Är han dement? Eller använder droger? För det talet var mer bananas än något svammel jag hört från honom.
Är man mindre civiliserad för att man har andra värderingar? I ett civiliserat samhälle enligt dina normer (och mina med för den delen) så givetvis. Men vi är inte ensamma om att definiera vad civiliserat innebär.Dödsstraff är en lösning i ett sammanhang där man inte har möjlighet att skydda människor mot brottslingar på annat sätt.
Vid krig och katastrofer och i Vilda Västern så finns/fanns inte resurser till andra lösningar.
Vi har kommit längre än så i större delen av världen.
Det går ju inte att låta en seriemördande bärsärk att gå lös och ställa till massaker.
Så på något sätt måste det hanteras.
Men i ett civiliserat samhälle så vet man att det kan bli fel och att dödsstraff inte går att göra ogjort.
Därför så låter man bli.
Dessutom så är det dåligt att förlora den information som man begraver med den som man avlivar.
I en avlägsen framtid när man kanske kan frysa ner människor och sedan tina upp dem igen vid liv, så blir det kanske på något annat sätt.
Jag har inte sett talet men svaret på dina frågor är JA. Han är både dement och använder droger.
Jag tror inte det är frivilliga utan beordrade och att ingen vet vem som har skarpladdade vapen och vem som skjuter blankt.Hörde beskrivning av hur avrättningen går till och medeltiden känns nära. Över huvud taget är jag dock emot dödsstraff. Jag får dessutom obehagliga aningar om vem som anmäler sig som frivillig att skjuta.
Nix, det var frivilliga och alla var skarpladdade enligt p1 idag strax före 13.Jag tror inte det är frivilliga utan beordrade och att ingen vet vem som har skarpladdade vapen och vem som skjuter blankt.
Det verkar nog mycket sannolikt att Trump är fullpumpad med droger.Mitt inlägg om Starship och austronauters hårfärg och kärleksliv blev kvar i den förra tråden. Är han dement? Eller använder droger? För det talet var mer bananas än något svammel jag hört från honom.
Det verkar nog mycket sannolikt att Trump är fullpumpad med droger.
Hur ska annars en snart 80-årig person kunna hålla det tempot som Trump kör på? Uppåttjack av något någre slag lär behövas.
Jag har stått ut med att titta på flera långa inslag med honom, alltså 10-20 minuter eller mer, och inte bara de där korta klippen som visas i svensk media. Det är är väldigt märkliga saker som säg, ofta osammanhängande, och han håller sig inte till ämnet.
Hans prat, hans vokabulär (alltså de få orden han verkar kunna) och det repetitiva sättet att prata, halvsluddrandet , och flera andra tecken tyder på att han inte är frisk och använder droger och/eller har demensproblem.
Eller - förses med droger av någon....
Du menar att det inte hörs annat än att det är Bidens fel, alla tycker det Trump gjort är fanastiskt, att alla behandlat USA illa och MAGA mellan svamlet som är mer eller mindre obegripligt?Det verkar nog mycket sannolikt att Trump är fullpumpad med droger.
Hur ska annars en snart 80-årig person kunna hålla det tempot som Trump kör på? Uppåttjack av något någre slag lär behövas.
Jag har stått ut med att titta på flera långa inslag med honom, alltså 10-20 minuter eller mer, och inte bara de där korta klippen som visas i svensk media. Det är är väldigt märkliga saker som säg, ofta osammanhängande, och han håller sig inte till ämnet.
Hans prat, hans vokabulär (alltså de få orden han verkar kunna) och det repetitiva sättet att prata, halvsluddrandet , och flera andra tecken tyder på att han inte är frisk och använder droger och/eller har demensproblem.
Eller - förses med droger av någon....
Kanske inte, men en högre grad av civilisation ger bättre möjligheter att agera humant.Är man mindre civiliserad för att man har andra värderingar? I ett civiliserat samhälle enligt dina normer (och mina med för den delen) så givetvis. Men vi är inte ensamma om att definiera vad civiliserat innebär.
Har du något som jag kan läsa om det?Jag har inte sett talet men svaret på dina frågor är JA. Han är både dement och använder droger.