I

Iza

Funderar på att införskaffa en ny sadel. Har då fastnat för Dominus. Är det någon här som har en sådan? Är du i så fall nöjd med den? Hur är kvaliten mm? Vilken typ av häst ligger den bra på (förstår att det är en trixig fråga, men rent generellt)?

Jag har inte ridit i en, men känner folk som har dominus-sadlar. De verkar nöjda, dock kan kvaliten inte jämföras med en Amerigo. Det finns olika utföranden, modeller och bomvidder så den passar nog på många olika hästar! :)

Nirak

Jag har en dominus dressyr :) den är super skön att rida i :love: den bästa...
Det är mkt bra kvalite :)

Dominus hopp ligger bäst på hästar med lite rakare och lite längre rygg. Jag har en sådan pålle och där låg Dominusen bättre än Amerigon (= sparade 10 000 :)) . Min andra pålle passar Dominusen sämre på och Amerigon bättre. Jag är mycket nöjd. Den är väldigt skön att rida i
/puppan

Hej!

Jag har en Amerigo som jag är jättenöjd med. (Den passade bäst på min häst.) Kompisen har dock en Dominus som jag tycker ä rlika skön och som passar hennes häst kanon. De är båda två bra sadlar!

/C

jag har en dominus (dressyr) ligger jättebra på min häst! vet inte om det är just nån speciell typ av häst den passar bäst till..finns olika modeller..en annan i stallet har också en dominus men den ser inte alls likadan ut! De som säljer den är måna om att sadeln ska passa, de ville tex inte man själv ska sälja sadeln, utan att någon med "behörighet" ska fixa det så den verkligen passar hästen! kvalitén på min är inte den bästa tyvärr tycker jag...kan bero på att just när vi köpte så hade de problem med dåligt läder pga galna kosjukan eller nått.. Men den är ju inte trasig eller så..men lädret har blivit lite fult på nått ställe bara.. Annars är jag nöjd med den och kan rekommendera den :)

Jag har både Dominus & Amerigo. Dominusen håller betydligt lägre kvalité på lädret men så är ju nypriset nästan hälften oxå. I övrigt är det en mkt trevlig sadel som jag är nöjd med.

Jag har precis köpt en Dominus Show Jumper från USA. Jag skickade efter den på Internet och tjänade några tusenlappar på det. Det är en skön sadel som hästarna verkar trivas med.

Vart skickade du efter den?

Har pratat med närmaste återförsäljare och det verkar vara en lång leveranstid på just Dominus, ca 4 månader.

Jag skickade efter den på ett ställe som heter Dover Saddlery i USA (det var utförsäljning)och fick sadeln på 10 dagar. Jag gav 6.800 kr (inkl frakt) + moms och tull 2.200 kr = totalt 9.000 kr.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Shixle
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
843
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
22
· Visningar
786
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
760
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka