Dominos ridbyxor, hur är de i storlekarna?

Carmoliana

Trådstartare
Har normalt mellan 40-44 på byxstorlekarna beroende på form, typ och tyg, köpte i veckan ett par jacson ridbyxor storlek 42, men de var på tok för små, hade behövt minst 44 helst 46 för att kunna ha dem. Nu tänkte ja skicka efter domino-ridbyxor, de är billiga och verkar ha fått bra "betyg", men, hur gör man med storleken? Vågar man ta 42? Är de stora går de ju alltid att sy in, värre när de är för små även om man tänkt gå ner i vikt så tar de ju sin tid :)

Sv: Dominos ridbyxor, hur är de i storlekarna?

Är det Börjes du menar?

I så fall är de små i storlekarna, speciellt midjan är smal.

Jag, som har storlek 38-40 i byxor, har storlek 40 i mina helskodda ridbyxor. Om det är Börjes ridbyxor du menar?

ja, som sagt de är små i storlekarna. Midjan är smal. Men de är bra och sköna när de passar.

precis, de är börjes, ja ja tyckte de lät himla smalt med typ 72cm i midjan på ett par 42:or? Vette tusan ja men...jag har tyvärr inte särskilt stora ben, är 160cm lång (så får ju alltid sy in allt) men tar ja sådär stort kommer de va tält på resten av en känns de som? för min midja är då inte 72...snarare 90...vilket låter helgalet att man inte ens ska kunna ha 46 när man på vanliga byxor har nästan 40-42 på allt? o.O

Jag har strl 38 normalt och så även i Dominobyxorna. Men min midja är ganska smal i förhållande till höfterna så det kanske är därför det går? Jag har hört även andra som säger att de är smala i midjan.

Mvh JV

Jag har normalt 42 men 44 på mina, och de är ganska tajta så jag säger att de är små i stl.

Och jag upplever dom som rätt stora.
Har alla i stlk 36 och då är jag drygt 171 cm och normalviktig.

Har normalt mellan 40-44 på byxstorlekarna beroende på form, typ och tyg, köpte i veckan ett par jacson ridbyxor storlek 42, men de var på tok för små, hade behövt minst 44 helst 46 för att kunna ha dem. Nu tänkte ja skicka efter domino-ridbyxor, de är billiga och verkar ha fått bra "betyg", men, hur gör man med storleken? Vågar man ta 42? Är de stora går de ju alltid att sy in, värre när de är för små även om man tänkt gå ner i vikt så tar de ju sin tid :)

Jag tycker också de är relativt stora.
När jag var som störst och drog 48 i vanliga byxor kunde jag ha 46 i Dominus!
Att de inte satt snyggt är ju en annan sak,men räckte till gjorde de!
Är alla Jacson ridbyxor små i storleken?
Bra att veta,då jag också är på ridbyxjakt!

Hmmm, man kanske ska våga chansa, vi har ju inga hästbutiker i stan förutom två, ena säljer inga byxor under 799:- och andra hade utförsäljning för de tänker sluta med hästavdelningen i sin butik :( så man kan ju inte riktigt prova nånstans...

Jag tycker i alla fall modellen som heter "full seat" tror jag,är stor i storleken .Mina har blitt större efter ngr tvättar, med sköljmedel i:crazy:

De jag köpte är små, framförallt i midjan. Jag har 40 i mina andra ridbyxor men tog 42 i dessa och då sitter de ändå himla tight runt magen. Men kanon runt benen, beror nog på lite vilken kroppsform man har

Jag har 27/34 i jeans och 34 i Dominos helskodda bomullsvariant och 36 i de av något stretchmaterial. Bomullsbrallorna är lite längre i benen än de andra.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 386
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Undrar om någon som har Börjes Domino helskodda kan säga om dom är små eller stora i storlekarna? När jag tittar på måtttabellerna så...
Svar
13
· Visningar
1 436
Senast: sweep
·
Utrustning Nån mer än jag som e vilse i djungeln med ridbyxor....? Jag har inte ägt ett par på 8 år drygt... och det är dags att köpa ett par...
Svar
17
· Visningar
1 263
Senast: Horsen
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 735
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V