Domani flugtäcke

CosmicQueen

Trådstartare
Någon här som provat Domani flugtäcke med hel hals och kan komma med någon kommentar om hur det är?
Har hittat ett sådannt på annons, endast provat = nyskick för ett bra pris.

Men har ingen erfarenhet av det och har bara hört av en och hon tyckte det hade dålig passform.

Någon som provat?

Sv: Domani flugtäcke

Passar hästar med fullblodsmodell på kroppen alltså lite tunnare hals och inte för grova i bringan. Köpte två nere i Falsterbo (de såldes där för 249:- nya), vet att de tidigare legat på 500:- i nypris (är alltså inte dyra nya så du vet). Storleksmässigt är de normala. Det man skall tänka på har jag märkt är att man skall ha bogknäppningen på innersta då drar det fram hela täcket lite och det sitter bättre i bogen när de börjar röra på sig. Satte det lösare på ena fullblodet och då kröp det bak och han fick bogskav direkt men problemet försvann när jag knäppte det på innersta i stället.

Oj...dom är så billiga...Hon ville ha 400.- för det, men det är ju som sagt nytt. Bara provat.
Ska ha det till ett vbl, så det borde ju kunna passa.
Ska fundera på hur jag ska göra...

Tack för ditt svar. :idea:

Jag har precis sålt iväg ett Domaniflugtäcke för att det satt så dåligt på min häst. Annars verkade det bra i kvaliten och utförandet.
Nypriset var 600:- har jag för mig.

Köpte ett sånt till min häst. Satt inte bra alls.
Gav skav och åkte bakåt.
Min häst är 50% fullblod så han är ganska smäcker.
Numera har jag klippt av gjordarna och använder täcket som ridtäcke.
Funkar super till det :)

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig lyckats hitta ett flugtäcke till shettisen och undrar om det öht finns något som kan fungera? Hon är grov och har en grov...
Svar
19
· Visningar
670
Senast: Mia_R
·
Utrustning Hej! Jag skall snart åka på sadelutprovning för att prova kemnevall sadlar. Har hört så mycket bra om dessa . Vad tycker ni som har... 2
Svar
27
· Visningar
3 210
Senast: Elise4321
·
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
974
Senast: Shixle
·
Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 203

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka