Domän och webhotel

M

Mykatt

Jag undrar om jag köper en domän, ingår då webhotel? Kan någon förklara detta lite närmre för mig...?
 
Det beror på var du köper domänen. En del säljer bara namnet, andra har även webhotel.
Ska du ha båda så är det oftast så att du köper tjänsten 'webhotel' och får domännamnet 'på köpet' (eller till lägre pris än om du bara köper namnet) när du binder upp dig för en viss tid på hotellet.
 
Re: Domän och webbhotel

Om du ska ha en .se-domän är det klokt att köpa det tillsammans, eftersom .se bara säljs genom ombud. Det billigaste jag har funnit i det fallet är www.loopia.se .

Annars kan du köpa separat t ex en .nu-domämn hos www.nunames.nu .

För .info- och ,com-domäner tycker jag att www.resurser.net och www.spray.se verkar prisvärda. Jag har en tråd om dem på detta forum, men det har inte blivit så många svar.

Via www.joker.com kan du köpa dessa domäner utan webbhotell.
 

Liknande trådar

Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
2 154
Senast: orkide
·
Kropp & Själ Jag har väldigt små/smala/trånga hörselgångar och har svårt att hitta in ear-lurar som håller sig kvar i öronen. Jag byter alltid till...
Svar
10
· Visningar
724
Senast: Murray
·
Samhälle Finns det någon som har koll på hur det funkar att köpa Resplus-biljetter till små ställen. Jag kan se förbindelserna när jag söker i...
Svar
14
· Visningar
836
Senast: MiaMia
·
Kläder & Bli fin Jag skulle behöva tips 🙂 Jag tycker att jag med åren iallafall blivit bättre på att köpa kläder och med det menar jag att jag lärt mig...
Svar
0
· Visningar
268

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Årets Nobelpris
  • Unga brottslingar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp