sommarvind
Trådstartare
Jag har fodrat mina fölis med ett och samma analyserade hösilage hela vintern men nu fick vi nog då vi har fått kassera nästan hälften av allt så nu bytte vi till ett annat hösilage. Tyvärr oanalyserat men ja släpper mina på bete 1 juni så ja tänker att det får duga med detta månaden ut.
Detta ser fräscht ut ca 75 ts. Dock luktar det inte lika gott som de tidigare hösilaget, de luktade äpple. Detta luktar inte så "fruktigt" Kan det vara att dom inte tycker detta är lika gott helt enkelt?
Eller är dom skeptiska mot att det är ett nytt foder bara?
Jag blandar lite med det tidigare hösilaget men då jag fått slänga såpass mycket av det då de vart så mycket mögel så är det endast lite jag har att kunna blanda med de nya fodret.
Detta ser fräscht ut ca 75 ts. Dock luktar det inte lika gott som de tidigare hösilaget, de luktade äpple. Detta luktar inte så "fruktigt" Kan det vara att dom inte tycker detta är lika gott helt enkelt?
Eller är dom skeptiska mot att det är ett nytt foder bara?
Jag blandar lite med det tidigare hösilaget men då jag fått slänga såpass mycket av det då de vart så mycket mögel så är det endast lite jag har att kunna blanda med de nya fodret.