Dolda fel försäkring?

pepp

Trådstartare
Hur går man till väga med det? Tar man bara kontakt med försäkringsbolaget samt uppfödaren?

Vi har länge trott att Totte hör dåligt, som jag skrivit i annan tråd har ha aldrig reagerat på dörrklocka m.m.
Vi fick konstaterat att han bara reagerar på höga frekvenser, men ej lägre. Reagerar inte alls när man knäpper md fingrarna bakom öronen. Och på dom höga frekvenserna så reagerade han i princip bara med höger öra.

Hans öron var UA. vid valpbes.

Sv: Dolda fel försäkring?

Dolda fel gäller 3 år (2 år tidigare har jag för mig?)
Jag kontaktade uppfödaren när min vavva hade körsbärsöga och det gick på hennes dolda fel försäkring.

Du kontaktar uppfödaren som i sin tur kontaktar försäkringsbolaget (det är uppfödarens försäkring)

Dolda felförsäkringen går in och betalar nödvändig behandling av ett dolt fel. Om det inte räknas som ett dolt fel så täcker hundens vanliga försäkring behandlingen.
Med nödvändig behandling menas behandling som är nödvändig för att hunden ska kunna leva och fungera som en sällskapshund. Dolda felförsäkringen ersätter dessutom bara upp till hundens inköpspris.

Hur behandlar man en hund med hörselnedsättning?

Som jag fattade var det inget som gick att behandla..

Okej.

Nåja, uppfödaren skulle ringa och höra med Folksam hur som helst. Kommer iallafall få tillbaka halva valppriset :bow:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
4 038
Senast: cewe
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 445
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Hund Sådär, nu har The Black Destructor känd mental status. Inga jätteöverraskningar, dock lite förvånad över planering/bedömning vid ett par...
Svar
2
· Visningar
1 114

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka