Doft/stank

Sv: Doft/stank

Jag tycker mina kaniner luktar rätt trevligt när de varit i utehagen och luftat pälsen hela dan. :love:

Vet inte om det finns några djur som luktar illa, tror mer att det handlar om slarviga/ oengagerade ägare. ;)

lösdriftshästar luktar :love:
hästar som står på stall luktar mer... fränt... Antagligen eftersom de får stå bland kiss o bajs.

Annars är det mest illaluktande djuret marsvin... Hoppa inte på mig nu marsvinsägare :p . Jag har själv inga marsvin, men kompisen har. Och de var och hälsade på i somras, och deras bajs luktar -inte- gott... Kanske elakt att döma marsvin pga deras bajs, men det var min spontana reaktion på vilket djur jag tycker luktar illa

Vid närmare eftertänke så luktar marsvin gott om man jämför dem med okastrerade getabockar!! :devil:

Jäklar i min låda vad de luktar illa när de är stressade...!

Annars är det mest illaluktande djuret marsvin...

Nejmen vad i... :devil:

:p

Har ett gäng hemma och tycker inte deras skit luktar alls (fast jag kanske är så van att jag inte ens reagerar längre haha). Tycker det doftar riktigt hemtrevligt här med spån och hö och grisarna själva doftar gott av gurka och hö :D Luktar gör det bara om buren inte gjorts ren på ett tag.

Jag kan inte komma på något djur som luktar illa i sig själva, men däremot är ju varken kattskit eller blöt hund någon höjdare :p

Häst luktar godast och en getabock luktar MEST. Iofs tycker jag inte getabock luktar illa, inte som tex ett dött litet ruttet djur luktar eller smörsyra. Men helt klart luktar en getabock MYCKET och ganska speciellt.

/KT

Jag tycker små grisbebisar luktar godast, de luktar ju curry :love:

Fretthanar luktar nog värst av dem jag har luktat på, på andra plats kommer bockar

Jag har svårt för fågellukt.

Men att vara alltför nära manvargsskit är inte heller så trevligt...

Alltså ska vi snacka djurets doft så luktar undulater som nyfödd bebis :love:
En kanin med vinddoft luktar lika gott som min son när han varit ute i höstblåsten :love:

Men ska vi tala skitdoft/urinlukt så luktar marsvin och hamster väldigt starkt medans kanin luktar mindre och gerbil och undulat ingenting :grin:

Hästar luktar gott om man tycker om hästar, vilket jag gör. Men gör man det inte, ja då luktar de faktiskt rätt starkt!

Grisar luktar inte illa. Inte om dom slipper vara instängda i små boxar och sova i sin egen avföring.

LIA

kl

Hons luktar illa tycker jag (eller honshus kanske man ska saga for honsen i sig luktar val inte sa mycket. Grisar luktar lite surt. Kattlada tycker jag ar sa otackt att jag nog aldrig skulle kunna ha katt oavsett om man stadar ofta sa luktar det sa man storknar varje gang katten gatt pa toa..
Det allra ackligaste var nagon slags ekorre som en kattuppfodare hade hemma. Jag sag dem aldrig, de lag allihop i en upphangd strumpa, morrade hela tiden och luktade verkligen pyton! Da var deras bur anda nystadad!

Hund luktar oftast gott (med undantag for vissa stravhariga raser). Hast :love: Marsvin och kaniner, som nagon skrev, luktar ju mest ho och sagspan. Jag tycker att det ar mysigt med kor, stors inte av koskitslukt pa samma satt som tex grisstall eller kattlada.

hade marsvinen i ett rum som jag stängde om natten, och varje morgon när jag öppnade dörren kändes som att doften från marsvinen bara slog emot mig :o . De kanske inte luktar så mkt i vanliga fall?? Men just då bestämde jag mig för att inte någonsin skaffa marsvin.

Hästar luktar gott. :love: Liksom... varmt på något sätt.
En blöt hund luktar däremot inte rosor.

Sommarvarm, solig och gärna lite svettig häst luktar underbart! Kattunge luktar ännu bättre. Helst ska den bara vara ett par dagar.

Hund luktar inte gott. Sen är det ju många djur som ofta luktar illa p.g.a. ohygienisk tillvaro som några redan sagt, men rena och fräscha tror jag att de luktar mysigt. Men inte hund. Blä.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 556
Senast: Acto
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 181
Senast: Linda_A
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 122
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit
  • Kålpudding med potatis I