Dodson & Horrell?

Re: Dodson & Horrell?

Enligt broschyren innehåller den:
Smältbar energi: 11,5 MJ/kg
Protein: 13%
Fett: 5,4%
Växttråd: 17%
Aska: 8,4%
Vitamin A: 12500 iu/kg
Vitamin D3: 1,300 iu/kg
Vitamin E: 170 iu/kg

Vet inte exakt vad den kostar, men jag har köpt några
av de andra sorterna och de har legat runt 200 kr/säck.

Ha det! :D
 
Re: Dodson & Horrell?

Tack! De har ingen analysgaranti i "svensk" variant alltså? (smb rp, ca, p, mg osv)?
 
Re: Dodson & Horrell?

Jag mailade och frågade. Har papprena hemma men kan kolla när jag kommer hem senare idag. Har själv köpt en säck för ca 250:-. Beror väl på vart i landet man bor.

Vet inte om det är samma värden som vi har dock, jag har hört att man har andra värden i utlandet. :confused:
 
Re: Dodson & Horrell?

jo, det har de väl? Ska se om jag kan ta reda på det till senare idag.

Ang. priset så tror jag att det ligger runt ca 150kr/säck, iaf häromkring.

Mvh Huntress :)
 
Re: Dodson & Horrell?

Vad kostar det då om jag kan åka till en av återförsäljarna och köpa?
Jag syftar mest på fodret Sixteen Plus som dom har..
 
Re: Dodson & Horrell?

Priset tror jag beror på vilken återförsäljare man väljer, och min prisuppgift syftade också på Sixteen Plus! :)

Mvh Huntress
 
Re: Dodson & Horrell?

:eek: 250:- :eek: ..jag har betalt ca 170kr...*shit*
 
Re: Dodson & Horrell?

På tal om priserna...jag tror (är ganska säker) på att jag betalade 179:- för en säck. Detta var i Norrland och det var våran foderaffär som tagit hem D&H:s sortimentet. Ärligt talat tror jag inte dom lagt på något på priset...Har en svag aning jag snackat med Brogaarden ang priser...
 
Re: Dodson & Horrell?

Är det någon som har värden på magnesium, selen och vitamin e?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Min ponny skulle behöva få i sig munkpeppar eller liknande för sin brunst. Grejen är att hon är kräsen. Försökte med NAF Oestress idag...
Svar
16
· Visningar
450
Senast: Leeelot
·
Foder & Strö Jag har två hästar som behöver ett ganska bladigt foder för att inte få problem med fri fekalvätska. Jag köper därför helst andraskörd...
Svar
1
· Visningar
318
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
870
Hästmänniskan Priser på strö och foder har ökat kraftigt, stallhyror stiger pga detta. Massor av hästar till salu, verkar vara svårsålt. Massor av...
2
Svar
21
· Visningar
2 297
Senast: Ainon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp