Dödfött föl...

Annie_92

Trådstartare
En av naturbruksskolans 2 dräktiga hästar fölade inatt...Två månader för tidigt...
De som hade stalljour hittade det döda fölet nu på morgonen.

Usch, nu ber och hoppas jag bara att det andra stoet kommer lyckas med sitt föl. Är så orättvist för detta lilla liv och sin mamma som gått och bärt på det i 9 månader, att det bara ska vara förgäves..
Men, men, sånt är livet.. Och jag antar att det säkert är fler här som varit med om samma sak, eller liknande..

Mvh, Annie

Sv: Dödfött föl...

En av naturbruksskolans 2 dräktiga hästar fölade inatt...Två månader för tidigt...
De som hade stalljour hittade det döda fölet nu på morgonen.

Usch, nu ber och hoppas jag bara att det andra stoet kommer lyckas med sitt föl. Är så orättvist för detta lilla liv och sin mamma som gått och bärt på det i 9 månader, att det bara ska vara förgäves..
Men, men, sånt är livet.. Och jag antar att det säkert är fler här som varit med om samma sak, eller liknande..

Mvh, Annie

Oändligt sorgligt.. Jag var själv med om det strax efter jul, då var fölet sju månader, och det var fruktansvärt..

Man får försöka se det, som att det hände av en anledning, hur svårt det än kan vara att inse just i stunden.

Usch vad tråkigt! Tragiskt för stoet och sen måste det vara hemskt för de som hade stalljour! Hoppas alla efter omständigheterna mår väl!

Alla är ok och mår efter omständigheterna bra, om än lite sorgsna.
Men vi får som sakt gå vidare och verkligen hålla tummarna för att det ska gå bättre för nästa sto.

Kram på er alla!

Jobbigt... mitt sto är i månad 10 nu man e ju lite små nervös , tyvär kan man ju inte styra nått man e ju rätt maktlös.

Liknande trådar

Avel Jag har ett russto som jag har ägt i ca 1,5 år. Hon kom på vintern och brunstade från dag 1. Tänkte då att det berodde på flytt och att...
Svar
8
· Visningar
1 456
Senast: Lingon
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 650
Avel Måste få skriva av mig. Idag hittade de ett dött föl i hagen på lösdriften där jag haft mitt avelssto som inte var dräktigt enligt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
11 826
Senast: athena
·
Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 269
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka