döda fåglar i en hög

wtf

Trådstartare
igår när jag cyklade hem från jobbet så såg jag nånting riktigt märkligt!
en hög med ca 10-15 döda fåglar vid ett träd! precis utanför en trappuppgång och brevid en busshållsplats :crazy:

det var samma sorts fåglar, i mellanstorlek skulle jag säga, mindre än en skata och större än en liten sparv.
dom var askgrå över hela kroppen, förutom spetsen på stjärtfjädrarna som var gul och röd. såg tyvärr inte huvudet på dom så jag vet inget om det.

nån som vet vad det är för fåglar? vad sjutton kan ha hänt?

Sv: döda fåglar i en hög

Bara en gissning nu, men kan de kanske ha ätit jästa rönnbär och flugit in i fönster, och helt enkelt lämnats i en hög?

Kupolen köpcentrum hade rätt stora problem nåt år med en massa småfåglar som flög in i fönstren efter att ha ätit jästa rönnbär såhär på hösten. Numera har de siluetter av rovfåglar på fönstren och problemet är inte längre ett problem, om man säger så.

hmm.. nja.
jag vet iofs inte vad det är för träd på den gatan, men det känns otroligt ändå. dom låg ju runt ett träd och ingen annanstans?

haha fulla små fåglar :p

ja jäkligt skumt. önskar att jag inte hade sett det, funderar alldeles för mycket! :p

Det är inga småungar som har kommit på ett sätt att ta död på småfåglar då? :crazy:
Fast det låter otroligt att de skulle kunna lyckas träffa så många fåglar med vad det nu är.

Kan fåglar äta råttgift? Om det är nån som tyckt att det var ett kul experiment att lägga det bland fågelfrö eller nåt. Finns mycket skumt folk...

men att dom låg på samma ställe? gaah jag blir galen! vill veta!

Kan inte heller se...Man måste vara medlem på bdb för att få tillgång till den personens bdb.

ja det är väl möjligt, men VARFÖR lägger man dom ute i en hög? hade nog lagt dom i en kasse iaf..

:crazy: Konstigt att dom bara låg i en hög där...

Kan det vara så att det är någon typ av fågel som räknas som skade djur? Ibland klassas t ex duvor som det om de blir för mänga eller på felställe.
Om det är det så skulle det ju kunna röra sig om skyddsjakt och att jägaren höll på att samla ihop de skjutna fåglarna för bortforsling.

Bilden gul_zebra länkade till var en sidensvans:
Sidensvans3MN-060102.jpg

Sidensvans7MN-060102.jpg

http://www.praktejder.se/images/2006/0601/SidensvansMN-060102.htm

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 363
Senast: cassiopeja
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 638
Senast: Fille
·
Träning Jag skulle behöva goda råd från erfarna människor om hur jag ska jobba med min "det där lövet kommer döda mig"-häst, som just nu bara är...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 769
Senast: Caterpillargirl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?