Död fästing!

black_darling

Trådstartare
Hittade precis en död fästing som satt fast på min hund. Det har blivit en svullnad runt där fästingen suttit. Farligt?! Fästingen va liten så den har inte suttit länge innan den dog.

Sv: Död fästing!

Det blir ofta svullnader, inget som säger att den smittat för det.
Dock kan det ju alltid vara bra att hålla koll, men det blir tydligen inte ringar runt bettet som hos människor.

Sv: Död fästing!

Se till att desinficera med sårtvätt eller sårdesinfektion så ska det nog gå bra. Att det blir rött och lite svullet är normalt, det bruakr lägga sig efter några dagar.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
525
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Har 2 hundar med dåliga tänder, de är 14 och 11 år. Vi fixade tänderna i feb i år och de är redan lika mycket tandsten igen och några...
2
Svar
27
· Visningar
2 133
Senast: Lisen82
·
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
946
Senast: Sonic76
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
582

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka