dobermann ägare...

B

black_famous

jag har 3 dobermann vovvar en hane och två tikar varav en brun och en kuperad. har ni några fina kort på era så visa mig gärna, är extra förtjust i dom bruna:love: . vad tränar ni med dom...?
 
Sv: dobermann ägare...

Varför har din ena stackars dobermann kuperad svans?

Jag har haft en dobermann och vi tränade lydnad och spår med inte så bra resultat.
 
Sv: dobermann ägare...

Mina föräldrar har en, Defensa,kallas Dosa eller Goofy eftersom hon kan va lite knas :p pappa tränar lydnad, hon är väldigt lättarbetad, uppmärksam och lydig.

Bild224.jpg


Bild226.jpg



Bild218.jpg

typisk Dossa pose :rofl:
 
Sv: dobermann ägare...

precis, Defense är importerad från Spanien, o hon är ingen stackare
 
Sv: dobermann ägare...

Ni Dobermann ägare får gärna berätta om era hundar! Jag vill höra lite om temperament,vad ni tränar och hur det går,motion ja kort sagt allt :D
/Tofflan,möjligtvis blivande dobbisägare
 
Sv: dobermann ägare...

Jag tror inte att dom bryr sig särskilt mycket om sitt utseende faktiskt. Viktigast för valpen när den kuperas är att inte få ont av det.
 
Sv: dobermann ägare...

Bebben skrev:
Jag tror inte att dom bryr sig särskilt mycket om sitt utseende faktiskt. Viktigast för valpen när den kuperas är att inte få ont av det.

Hundarna kanske inte bryr sig så mycket om hur de ser ut men att inte ha en svans att balansera med blir ju lite meckigare för dem.

Och visst är det bra att de som måste amputera öron eller svans gör det proffesionellt så att inte valpen lider.

Men vem tycker det är snyggt :confused:
 
Sv: dobermann ägare...

Jag har en brun dobermann hane. Köpte honom när han var 3 år gammal och han hade fått mycket stryk av andra hundar i sitt gamla hem så han klarar inte av främmande hundar.
Vi tränar inte mycket med honom. Han har väldigt lågt självförtroende och stressar för minsta lilla så att lära honom nya saker, eller ens få honom koncentrerad på en uppgift är omöjligt än så länge. Det han har visat intresse för än så länge är agility och lättare spår så vi kör lite försiktigt med det. Först och främst går all träning ut på att få han trygg med sin omgivning och mindre stressad.

hpim0615_orig_SE.jpg


conny19(1)_orig_SE.jpg
 
Sv: dobermann ägare...

Åh tack, jag håller med! :) Men folk som inte känner honom brukar säga att ser skabbig ut. Han har många ärr. :(
 
Sv: dobermann ägare...

Basilika skrev:
Och din stackare har varken öron eller svans :mad:

Jo, jag tycker synd om dem, de ser bedrövliga ut utan sina öron eller svansar :crazy:

och här har du en som tycker dom ser mkt snyggare ut just helkuperade :love: (smaken är som baken)

mvh Arabizar
 
Sv: dobermann ägare...

black_famous skrev:
jag har 3 dobermann vovvar en hane och två tikar varav en brun och en kuperad. har ni några fina kort på era så visa mig gärna, är extra förtjust i dom bruna:love: . vad tränar ni med dom...?
img6.gif
Min f.d hane esco, avlivades tyvärr vid 3 års ålder pga usel mentalitet:cry:
img25.gif
MIn f.d tik janni, dog vid 10 års ålder.

Bägge mycket saknade
Doberman är helt klart min favorit ras. Så fort jag har ork och engageman blir det en ny. Men det dröjer nog ett par år. Roligare hundar finns inte
 
Sv: dobermann ägare...

hon har full rörlighet i sina öronen, är kuperad av en skicklig veterinär, de bedövas ordentlig o hon har inte lidit.
Dålug balans har hon inte heller, hoppar även som en gud.
Man kuperar inte bara av estetiska skäl utan av praktiska :smirk:
Det är inte min hund, jag har inte valt att köpa en kuperad utan det har min pappa gjort. Hon kommer från en svensk kennel i spanien.
 
Sv: dobermann ägare...

Märks när folk inte har erfarenhet av kuperade hundar...
Har själv ägt en kuperad hund (ej dobermann) utan problem med vare sig balans eller fantomsmärtor :)
dobermanns är snyggast helkuperade!
 
Sv: dobermann ägare...

Raven skrev:
Märks när folk inte har erfarenhet av kuperade hundar...
Har själv ägt en kuperad hund (ej dobermann) utan problem med vare sig balans eller fantomsmärtor :)
dobermanns är snyggast helkuperade!

:bow: :bow: :bow:
Äntligen ngn som vet vad den pratar om, "Dossa" är vår femte dobbis så jag tror vår familj kan rasen rätt bra ;)
 
Sv: dobermann ägare...

Bara jag som tycker att en dobbes "snygghet" inte sitter i varken svansen eller öronen?!
Själv tittar jag först och främst på kroppstyp, utstrålning och hållning. Sedan kan öronen peka uppåt och svansen vara avklippt men hunden är inte snygg för det så länge den inte har ovanstående kriterier.. Jag tror inte att min hund hade varit lika fin kuperad. Han har så ståtlig hållning på sin fina svans så jag skulle gråta om jag blev tvungen att ta bort den. ;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 530
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
458
Senast: cassina
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
734
Senast: igbest
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
712
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp