Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ah, så de är tillförlitliga ang raser?Är det bara raserna hon är ute efter ser jag inga problem. Finns att beställa på nätet, vet en bekant som skickade provet utomlands, plättlätt. Lite knivigare om man är ute efter ärftliga defekter, då får man läsa på.
Jag skulle inte lita på det. Det krävs ju att de aktuella raserna verkligen har en tydlig genetisk profil/markörer som skiljer dem från andra raser och det känns ytterst tveksam om det är tillräckligt bra än.Ah, så de är tillförlitliga ang raser?
Eller hur, det är så jag tänker oxå.Jag skulle inte lita på det. Det krävs ju att de aktuella raserna verkligen har en tydlig genetisk profil/markörer som skiljer dem från andra raser och det känns ytterst tveksam om det är tillräckligt bra än.
Jag har sett resultat av sådana tester och ibland är det liksom de mest konstiga raserna som är ovanliga som renrasiga, att de då skulle förekomma i samma blandrasavel känns så osannolikt.Jag skulle inte lita på det. Det krävs ju att de aktuella raserna verkligen har en tydlig genetisk profil/markörer som skiljer dem från andra raser och det känns ytterst tveksam om det är tillräckligt bra än.
Jag fattar inte. Stämmer resultaten enligt din åsikt?Jag har sett resultat av sådana tester och ibland är det liksom de mest konstiga raserna som är ovanliga som renrasiga, att de då skulle förekomma i samma blandrasavel känns så osannolikt.
Inser att jag skrev luddigtJag fattar inte. Stämmer resultaten enligt din åsikt?
Det håller jag med om!Det vore intressant att se resultat på hundar där man vet sedan tidigare vilka raser som ingår, ifall testet visat korrekt.
Det beror ju som sagt ovan på vilket test. Och sen är det ju den genetiska sammansättningen också. Alltså inte att mamman var 100% labrador och pappan 100% schäfer och så blev den 50/50 utan det kan ju finnas allt möjligt med "sen innan".Min väninna har en blandras som hon skulle vilja ha reda på vilka raser den har i sig. Är det någon som har erfarenhet av DNA-test? Jag är nämligen väldigt skeptisk
Det gör det inte, vi har som test skickat in på en renras skk reggad hund som kom tillbaka med 3 raser i sig,ingen av dom var den ras den såg ut att vara/reggad somDet vore intressant att se resultat på hundar där man vet sedan tidigare vilka raser som ingår, ifall testet visat korrekt.
Vilket test var det? Det är ju en rätt stor skillnad...Det gör det inte, vi har som test skickat in på en renras skk reggad hund som kom tillbaka med 3 raser i sig,ingen av dom var den ras den såg ut att vara/reggad som
Vilket företag som utförde analysen, antar jagVadå vilken test var det? Rastest eller var?
Var med om ett dnatest på häst. Fadern troddes vara en renrasig lipizzan. Denna förmodade fader hittades inne hos märren, också hon renrasig lipizzan, i hagen. Den registrerades dock som korsning. Flera år senare testades avkomman. Visade sig innehålla raserna Lipizzan, Knabstrup, New Forest och Arab. Lät ju helknasigt. Men det var inte konstigare än att där fanns en hingstkorsning med de tre senare raserna i, i en hage bredvid också. Han hade väl hoppat in till märren och sen tillbaka igen. Ibland är det otroliga sant.
är inte helt säker,det är massor med år sedan, men tror den heter Labogen eller liknande i tysklandVilket företag som utförde analysen, antar jag