DM i fälttävlan med d-ponny

M

MiaEliasson96

ngn som vet hur man ska kunna tävla/kvala in till dm i fältävlan med d-ponny?? vad ska man ha tävalt innan, o med hur många fel??
/ Mia :confused:

Alltså är inte detta ett konstigt kvalsystem?? visserligen behöver man ju sitt gröna kort och har där ridit på lite terränghinder men att kvala i banhoppning till fälttävlan tycker jag är lite fel :confused:

Finns det så få debutant för ponny??

du behöver inte kvala för att rida själva DM utan för att få starta Lätt klass.
de gör du genom att rida 1 Debutant utan hinderfel eller 2 LB banhoppning med max 4 fel tror jag =)

Ja men man måste ju ta Fälttävlanskortet innan och där får man ju det grundlkäggande.

sen är det ju så att man helstska ha hoppat en debutant innan lätt för att få den rutinen :)

Liknande trådar

Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
761
Senast: Elo
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 680
Senast: Häst_
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 031
Senast: Roheryn
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 321
Senast: hamilton1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka