Djurskyddsinspektör

Eve

Trådstartare
hur utbildar man sig till det?

jag vill veta allt!
nån som har nån bra länk eller så?
jag kollade på slu´s hemsida men jag hittade så dåligt.

mvh

Sv: Djurskyddsinspektör

Vår djurskyddsinspektör står i vårt stall och hon är argronom, utbildad i uppsala.

okej, ja jag har hört att det är endel agromer som är djurskyddsinspektörer, men undrade ifall det fanns nån anna specifik utbildning,.

men tack! =)

Jag tror att det heter Hälsovårdsinspektör (?). Det är inte alltid man jobbar som djurskyddinspektör på heltid, utan man gör det samtidigt som man är Hälsovårdsinpektör. Kolla det, eller ring till din kommun och be att få prata med er djurskyddinspektör.

Hoppas att du hittar rätt och utbildar dig! Vi behöver fler som du... :bow:

Det vanligaste är att man utbildar sig till miljö- och hälsoskyddsinspektör / miljövetare på universitetet, tex i Göteborg eller Umeå. Sedan läser man kurser om djurskydd i Skara (vet inte om det finns någon annanstans).

Jobbar själv somm inspektör, dock inte med djurskydd utan miljöskydd. Det är ett roligt och lärorikt jobb!

Lycka till!!! :banana:

TACK!

jag vill bli djurskyddsinspektör, men det finns så många som säger att det är ett tråkigt jobb för att man alltid blir bemött på ett tråkigt sett eftersom att de flesta tror att man är ute för att "sätta dit" dom..

ahh jag vet inte, men tack alla snälla människor som hjälpt mig :bow:

Finns det inte en ny utbildning i Skara som heter något i stil med Etologi/Djurskydd eller något?
Tror den är på två år och man blir något liknande. Har iaf för mig att jag läst om den. Tror tom att jag sökte den i höstas men kom inte in. Tror man behövde något på 18-19 eller något, men jag kan ha fel för jag är inte helt säker!

Tyvärr så blir denna yrkesgrupp ofta hotad osv av djurägare som inte förstår varför de blir "tillsagda". Läste senast för någon dah sedan i vår lokaltidning att djurskyddsinspektören var hotad till livet... =(

Såg nu att för att komma in i höstas så krävdes 17,29 för att komma in på Etologi och Djurskydd vid SLU i Skara!

Kan du länka till den utbildningen tror du? Hittar den inte...:p
Etologi och djurskydd alltså..:)

Tror att "Snigelfarmor" som håller till mkt på körforumet utbildar sig till Djurskyddsinspektör! Du kan ju fråga henne! :D

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har troligen åkt på nån form av stressutslag. Det kliar så jag blir tokig, självklart mest nattetid också. Har kontaktat vården och...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 491
Senast: et_flickan
·
Kläder & Bli fin Ja, den eviga stora frågan. Finns det nån bekväm BH? Jag har dagen till ära fått på mig en vanlig t-shirtbh från Lindex. Den skaver i...
Svar
19
· Visningar
724
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
431
Senast: Dimmoln
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama