Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag tror att det heter Hälsovårdsinspektör (?). Det är inte alltid man jobbar som djurskyddinspektör på heltid, utan man gör det samtidigt som man är Hälsovårdsinpektör. Kolla det, eller ring till din kommun och be att få prata med er djurskyddinspektör.
Hoppas att du hittar rätt och utbildar dig! Vi behöver fler som du...
Det vanligaste är att man utbildar sig till miljö- och hälsoskyddsinspektör / miljövetare på universitetet, tex i Göteborg eller Umeå. Sedan läser man kurser om djurskydd i Skara (vet inte om det finns någon annanstans).
Jobbar själv somm inspektör, dock inte med djurskydd utan miljöskydd. Det är ett roligt och lärorikt jobb!
jag vill bli djurskyddsinspektör, men det finns så många som säger att det är ett tråkigt jobb för att man alltid blir bemött på ett tråkigt sett eftersom att de flesta tror att man är ute för att "sätta dit" dom..
ahh jag vet inte, men tack alla snälla människor som hjälpt mig
Finns det inte en ny utbildning i Skara som heter något i stil med Etologi/Djurskydd eller något?
Tror den är på två år och man blir något liknande. Har iaf för mig att jag läst om den. Tror tom att jag sökte den i höstas men kom inte in. Tror man behövde något på 18-19 eller något, men jag kan ha fel för jag är inte helt säker!
Tyvärr så blir denna yrkesgrupp ofta hotad osv av djurägare som inte förstår varför de blir "tillsagda". Läste senast för någon dah sedan i vår lokaltidning att djurskyddsinspektören var hotad till livet... =(
Kropp & Själ
Jag har troligen åkt på nån form av stressutslag. Det kliar så jag blir tokig, självklart mest nattetid också.
Har kontaktat vården och...
Kläder & Bli fin
Ja, den eviga stora frågan. Finns det nån bekväm BH?
Jag har dagen till ära fått på mig en vanlig t-shirtbh från Lindex. Den skaver i...
Kropp & Själ
Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till.
Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Hundavel & Ras Det finns ingen tydlig gräns i form av något mått, det handlar ju om en helhet på skallen så som längd på nos, bredd på skallen, grunda...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.