Djurplågeri

Sv: Djurplågeri

Nä fy faan! Stackars hästar! Jä*la idioter! Det kommer ju ta sådan tid innan de växer ut igen!! Hoppas inget mer händer er, o att polisen tar fast den som gjorde det! Låter ju som att det till och med skulle kunna vara någon liten tjej som gjort de! Jag menar, det skulle ju kunna vara vem som helst :crazy:

Hur fan kan man ens komma på tanken lixom!?:mad: Helt seriöst, ska vi komma och sätta på en tvångströja på fanskapen och slänga in dom i ett hus fullt med bin, humlor och getingar!? as säger jag bara!

jag kan inte förstå vad det är som driver människor till att göra sånt här..

men på sätt och vis får du väl nästan vara tacksam att det inte var värre, det var ju inte så länge sen man kunde läsa om en häst som var fastbunden i ett träd via svansen och som slet av det mesta av svans och även svansrot har jag för mig..

usch :crazy:. tur i oturen iaf att dom inte tagit på köttdelen ellr vad man ska säga :crazy:..

Djurplågeri vet jag inte om jag skulle kalla det,så många som rycker manar och kapar svansar kort mm

Däremot skadegörelse är det ju och samtidigt synd om hästarna som inte kan vifta flugor som vanligt.

Aaaa det va ju en jävla tur, nu vet jag bara inte hur jag ska göra jag har ju ett flertal utställningar kvar på säsongen, men jag tror att jag kommer ställa ut fölet ändå med eller utan svans.. jag tänker inte låta de jävla idioterna stoppa mig... jag har nu installerat video kameror i både stall, lösdrift samt utanför alla hagar för hoppas att jag inte råkar ut för något mer..

Fy fan hur kan man göra så mot en oskyldig liten häst!! i lilla östhammarskomun!!!

Det händer betydligt värre saker med hästar i det här landet varje dag, så farligt tycker jag rakt inte att det är.

Njaaaej.. inte jämfört med vad vissa hästar blir utsatta för..
Jag skulle snarare kalla det stöld, för är det inte så att hästtagel kan säljas dyrt till de som tillverkar typ stråkar?
Eller var det för tusen år sen? :o:p

Fy fan vad onödigt!
jävla slynglar...hur långt ut i bushen ska man behöva bo för att slippa påhopp...?

jag kan inte förstå vad det är som driver människor till att göra sånt här..

men på sätt och vis får du väl nästan vara tacksam att det inte var värre, det var ju inte så länge sen man kunde läsa om en häst som var fastbunden i ett träd via svansen och som slet av det mesta av svans och även svansrot har jag för mig..

Fast det kom man väl fram till att hästen hade fastnat själv och inte någon som hade bundit fast den (vilket man alltså trodde från början)?

Mvh

Tora

Herregud, det är väl inget farligt.
Visst hemskt med tanke på insekter (får skydda med täcke istället, svåraren så är det inte), men det är ju ingen som direkt har skadat hästarna, var glad över det istället.
Visst är det barnsligt, onödigt och korkat, men inte farligt.

Herregud, det är väl inget farligt.
Visst hemskt med tanke på insekter (får skydda med täcke istället, svåraren så är det inte), men det är ju ingen som direkt har skadat hästarna, var glad över det istället.
Visst är det barnsligt, onödigt och korkat, men inte farligt.

Och hur hade du tänkt dig att man ska täcka könsdelarna då?

Ptja, längst bak når den på bilden med svansen. De brukar använda benen också.

Om den har mkt problem får man väl lösa det på annat sätt.

Liknande trådar

Övr. Hund sitter här och fäller massa tårar, råkade trycka på en väns länk på facebook och fick då se denna hemska video :cry::cry...
2
Svar
20
· Visningar
2 311
Senast: MrsScabtree
·
Katthälsa Är det inte dags att lägga av som vet. nu och gå i pension :mad: http://www2.unt.se/pages/1,1826,MC=77-AV_ID=904830,00.html?from=puff
Svar
8
· Visningar
1 127
  • Låst
Ridning Jag vill bara börja med att säga att om inlägget ligger fel, får Admin gärna flytta på tråden. Jag hittade inte vart den skulle vara...
Svar
3
· Visningar
971
Senast: IngelaH
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (UNT) Sugen på att lära dig någon ny sport? Det är aldrig för sent, som man lite käckt brukar säga. Men det är ju sant...
Svar
0
· Visningar
726
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • "Rimligt" pris för en hobbyhäst