djurplågeri??

Gupello

Trådstartare
tycker ni detta är djurplågeri? fick en kommentar av en "kompis" att jag är helt jävla dum i huvet som låter hunden stressa ihäl de stackars kaninerna och att jag borde anmals för det och att alla djur borde tas om hand av nån annan...

hunden var där 10 vceckor och första gången hon såg kaninerna sp hon lekte lite med de.. kaninerna tog ingen skada av det och hunden slitade när jag filmat klart.

http://www.lunarstorm.se/AMIA/galleri/338

Sv: djurplågeri??

Djurplågeri tycker jag inte att det är.
Men jag själv hade inte låtit mina hundar leka med kaniner...
Har marsvin själv och där har jag varit nogrann med att hundarna ska förstå att marsvinen är förbjudet område, man får titta och kanske nosa lite försiktigt men inget mer.
Både kaniner och marsvin är lättstressade djur, man får vara rädd om dem!

Att en valp på 10 veckor blir nyfiken och vill leka med dessa ulltussar är väl inte så konstigt. En valp vill ju leka med det mesta. Som hundägare får man ju däremot lära valpen/hunden att kaninerna är inga leksaker/lekkompisar. Min systers hund brukar gå fram till buren, lukta och sen gå därifrån och då har hon inte träffat nån kanin före våran. Hunden är 6 år.
Jag tycker inte att det där var djurplågeri och valpen slutade ju när du filmat klart. Men man måste tänka på att kaniner är väldigt lättstressade och kan dö om de blir för uppstressade.

Inte direkt djurplågeri, men jag tycker det är fel att man låter hunden komma så nära om dom inte är lugna.

nosa är okej om kaninerna inte bryr sig, men jag tror inte att kaninerna tycker om att bli jagade.

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt var jag borde lägga denna tråd, tänkte på Hästvård först, men då det egentligen handlar mer om vårt (människornas)...
Svar
10
· Visningar
2 656
Senast: vildros
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Hjälp- jag har blivit med svärdfisk!
  • Parfym

Hund, Katt, Andra Djur