Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men fy, har inga ord ens. Vad är detta för stall? Tror jag misstänker vilket det handlar om men nu när det verkar vara så många stall som behandlar hästarna som skit blir jag osäker.Nu fruktansvärd artikeln i Aftonbladet idag, brukar låsas efter en dag (typ) så in och läs nu:
https://www.aftonbladet.se/sportbla...Dtk84ohKzhsO37fENg1kgcKKmz9DU1RJb5ft1zsizuXPE
massor på 3 års tester.Kan det vara ett stall i södra Sverige som alltid har sådär en 5-6 treåringar med på Breeders?
Det finns en flashback-tråd som länkar till en reklamfilm som stämmer väl överens med den som beskrivs i artikeln.Men fy, har inga ord ens. Vad är detta för stall? Tror jag misstänker vilket det handlar om men nu när det verkar vara så många stall som behandlar hästarna som skit blir jag osäker.
Jag läste i en annan tråd att detta stall är det som rider in flest unghästar i Sverige. Det ligger i södra Sverige.Kan det vara ett stall i södra Sverige som alltid har sådär en 5-6 treåringar med på Breeders?
Eftersom det var allmänt och inte specifikt. Hade helt missat denna, från Tyskland.Fristående fortsättning på tråden ”Operation X dokumentär på Helgstrand Dressage”, om avarter och hemskheter inom dressyrens värld och följder av detta
(men mest lästa visar ju att de flesta inte hade missat den förhoppningsvis )Den tyske dressyrryttaren och uppfödaren
Jag valde att inte visa min andra 3-åring som var på inridning helt enkelt för jag tyckte inte han var mogen.Känns överlag tycker jag som att det måste saktas ner när det gäller utbildningen, att hästar inte ska kunna skyndas in i 3 årstester och grejer, det får inte vara så bråttom med allt.
När jag växte upp så hörde jag hela tiden att dressyrhästar tex inte var färdiga och inte i sina bästa år fören dom var typ runt 15, nu dyker yngre och yngre hästar upp på höga nivåer hela tiden. Tänker att om man ändå inte får starta och visa upp hästar tidigt så kanske folk slutar med sina snabba utbildningar för att hästen snabbt ska komma ut på tävling och det kan bli en mer kvalitativ utbildning utan stress och våld och frustration.
Finns ingen ursäkt till att sånt händer med folk som misshandlar hästarna osv men antar att dom drivs en hel del av tidspressen och att tjäna snabba pengar på så kort tid som möjligt.