Djurplågeri? Eller kamelpsykologi?

Sv: Djurplågeri? Eller kamelpsykologi?

KL Visst verkar det vara djurplågeri om inte ägarna har tagit ut veterinär på ett tidigt stadium.
Det mest troliga verkar vara att det är en fläkningsskada/muskelskada ofta svårt att hitta men blodprov kan ge en bra vägledning.
PL

Det stod iofs att ägarna haft kontakt med veterinär även i första artiklarna, men om det är sant eller ej (det är äg egna uppgifter) vet man ju inte. Jag kan inget om kameler så jag har ingen aning om det är rimligt att en vet skulle låtit den ligga så länge utan att rek avlivning/annat (är väl ont om kamelkliniker kan tänkas..)

Jag blir illa berörd och får ont i magen av hela historien, och även om det var ett tråkigt slut så tack och lov är ändå känslan nu när jag läste den är avlivad.

kl

Tråkigt för stackars Gunnel :(

Ni som kan något om kameler, är det vanligt att de "får för sig" att ligga still i flera veckor? Dvs hade ni resonerat likadant om det inte skett en olycka först?

Jag har aldrig hört talas om att det är nåt kameler "får för sig" och då tycker jag att jag har läst MYCKET om dessa djur.

Har bara läst lokalblaskan och sett inslaget på lokala nyhets sändningar.Men vad jag reagerade på var att ägarna inte gjort mer för att få in henne.Ex lyft henne med traktor och lastare osv.. Dessutom så kunde man kanske ringt till någon djurpark och fått råd/tips... Vad kan distriktarna om kameler?? Jag hoppas innerligt att ägarna får något för djurplågeriet!

I en av lokaltidningarna stod det att de "rådfrågat" två veterinärer och kamelens uppfödare och ingen har kunnat svara på vad som har varit fel med Gunnel!
Jag fick den uppfattningen att veterinär ej har varit ute på plats förrän nu på slutet när tillståndet för denna stackars kamel hastigt försämrades.
Tror inte kamelen lagt sig i flera veckor bara för att jäklas precis. Uppenbarligen harhon haft ont och när de försökt få upp henne så har hon sagt ifrån. Det är väl tecken på att hon inte mått bra!

Hade jag ägt ett djur som råkat ut för det Gunnel gjorde.Så hade jag ringt runt till allt och alla som kunde tänkas veta mer om kameler ialla fall. Kolmården har bra veterinärer och ett samtal dit hade väl inte varit för dyrt? Sen att få in djuret redan dag 1 med lugnande hade varit en självklarhet för mig. Att förlita sig blind på uppfödaren och distriktaren hade gått bort helt för mig.Ett djur i mina ägor är mitt förbaskade ansvar att se till att de inte lider!

Otrevligt tonfall du verkar ha i samtliga dina inlägg, lika otrevligt som du skriver illa. :grin:

Du gnäller för att länsveterinären inte gör något och du gnäller över att ägarna skyltar med sin dåliga djurhållning och du vet vilka de är, så frågan är fortfarande varför du inte gjort något om du nu vet mer än vad vi andra gör?

Lätt att sitta och tycka och gnälla på andra istället för att göra ngt åt saken. :angel:

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
471
Senast: Twihard
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 098
Senast: Maniac123
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 318

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka