Djurensvänner eller vad? hjälp!

TinyWiny

Trådstartare
I sommar har en liten katt varit synlig emellanåt i och runt vårat stall, hon är skygg och springer när man närmar sig.
Ingen granne vet vems hon är och hon har inget halsband.
Idag såg jag henne i dagsljus för första gången på länge, hon är jättemager men...dräktig....

Vi har försökt fånga in henne men inte lyckats..

Vi kan inte ha fler katter, vi har redan fem istallet och tre inne, stallkatterna fick vi "på köpet" med vårat hus, de kom aldrig och hämtade dem:mad::crazy:

Så vad ska man göra?
Förut när vi hittat katter och ringt djurens vänner så har de vägrat hämta dem:confused:
De tyckte vi skulle ta hand om dem själva (vilket jag har gjort)

Men vad ska jag göra med henne?
Hon kan ju inte föda ungar ute nu:crazy:

Sv: Djurensvänner eller vad? hjälp!

I nuläget kanske du kan sätta ut mat åt henne och någon varm koja en bit från din tomt och hoppas att hon hittar den?
Har du inga andra än Djurens vänner i din närhet? Var bor du?

Ja mat finns det ju i stallet och dit går hon som tur är och äter nu:love:

Jag gissar att hon "bor" i grannens gamla ladugård som inte används längre, så skydd har hon men ingen värme:crazy: jag tror att hon blivit accepterad av våra katter eftersom jag mött henne i stallet när de andra katterna är där, men frågan är om hon vågar lägga sina ungar där:confused:

Tyvärr finns inga andra organisationer häromkring som tar emot katter:(
Bor utanför Falköping

Ja, vad kan man göra då. Hmm, fråga dem igen kanske?
Eller be någon jägare skjuta henne men det vore verkligen tråkigt. :(

Ja, vad kan man göra då. Hmm, fråga dem igen kanske?
Eller be någon jägare skjuta henne men det vore verkligen tråkigt. :(

Nä skjuta henne det kan jag inte be någon om:( då får jag försöka ta hand om henne själv, jag kan inte ha ett (eller några) liv på mitt samvete, hon ser ju frisk ut, det vore skillnad om hon var sjuk.

Det finns inget katthem du kan låna fälla av? dom flesta katterna brukar gå i fälla om dom är hungriga

Liknande trådar

Katthälsa Sedan några månader har en okastrerad hankatt med halsband hängt runt i de olika stallen i min by. Den sista 1 1/5 månader eller så har...
2
Svar
25
· Visningar
2 689
M
Katthälsa Det är väldigt intressant att läsa allt ni skrivit om att tämja vild kattor. Jag har "problem" med min katt. Jag fick honom då han...
Svar
0
· Visningar
990
Senast: MariaNora
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 609
Senast: YorkWann
·
Övr. Katt Har ett bekymmer, det är så att när vi köpte vårt hus var det en honkatt här som förra ägaren till huset sa att hon skulle hämta när...
Svar
6
· Visningar
1 742
Senast: moonlightgarden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama