Djurens vänner - hur lång tid tar det?

D

Dextrosol

Min granne (en ensam gammal dam) gick bort i går och ensam hemma sitter hennes katt. Polisen sa till min man att Djurens vänner var inkopplade och skulle hämta katten. Jag har försökt nå dem, utan resultat för att höra om och när de kommer. Är det ngn som vet hur lång tid det kan ta?

En släkting går dit för att mata honom, men polisen har inte kontaktat henne så nycklarna har hon fått genom mig.
 
Sv: Djurens vänner - hur lång tid tar det?

Har ingen aning, men djurskyddsinspektören borde kunna svara på din fråga så ring till inspektören (Länsstyrelsen) och fråga.
 
Sv: Djurens vänner - hur lång tid tar det?

Fick fatt i djurens vänner i går, men de blir aldrig anlitade av polisen sa kvinnan. De har helt enkelt inte plats att ta emot fler katter. Just nu sitter katten ensam i lgh och vi försöker febrilt efter ett nytt hem till honom. Stackars liten:(

Hur kan polisen säga till min man att de kontaktat Djurens vänner som skall komma o hämta katten och sen har vi inget hört efter det? Djurens vänner i sin tur säger att de aldrig tar emot katter från polisen och polisen har inte hört av sig till den enda släkting som den gamla damen hadde. Tur att jag hade nycklarna till lgh så släktingen kan gå dit o mata katten varje dag.
 
Sv: Djurens vänner - hur lång tid tar det?

Stackars liten, vad är det för katt och vart bor du? Det finns många bra katthem i landet, tipsar om kattjouren!
 
Sv: Djurens vänner - hur lång tid tar det?

Hör med Länsstyrelsen/djurskyddsinspektören!
Om Polisen medveten lämnar katten i lägenheten och meddelar er att andra tar hand om den, men ingen sen gör det så blir det ju helt klart en djurskyddsfråga.
 
Sv: Djurens vänner - hur lång tid tar det?

Katten har fått ett nytt hem och skall flytta i morgon - hoppas nu allt skall gå bra för den lille kisen:)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 552
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 560
Senast: Sassy
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 581
Senast: Shaggy
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 659
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp