Djur som polisen tagit hand om

F

Fjunet

Djur som polisen tagit hand om av diverse anledningar (misskötsel osv), vad händer med dem? Kan man som privatperson höra av sig och säga att man skulle vilja ta emot dem?

Sv: Djur som polisen tagit hand om

Det görs en kontroll bland anmälda förlorade djur för att hitta ägaren. Kan inte anmälaren ha djuret kvar, kan det hämtas efter beslut av polisen. Hundar körs till ett hundpensionat/hundstall där de får bo och vård under föreskriven eller överenskommen tid. Ägaren får själv stå för förvaringsavgiften.

KÄLLA: www.polisen.se

Sv: Djur som polisen tagit hand om

Fjunet skrev:
Djur som polisen tagit hand om av diverse anledningar (misskötsel osv), vad händer med dem? Kan man som privatperson höra av sig och säga att man skulle vilja ta emot dem?
Det kan man göra. I alla fall i Västerås. Det är inte alltid polisens kontaktnät kan ta emot djuren, det kan vara fullt. Ring till dem och fråga! :)

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 263
L
Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 620
Senast: gulakatten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 128
Senast: soom
·
Kropp & Själ Hej alla! Jag har tänkt höra med vården också, men kan ju fråga om ev personliga erfarenheter först... Jo, jag har vissa månader...
2
Svar
20
· Visningar
1 429
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar