(djur)prat i kvadrat

A

Anna981

Jag har precis kommit hem från första delen av en 2-dagars kurs i djurkomunikation. Puuh, känner mig alldeles slut.
Det är inte lätt men jag är övertygad att jag en dag kommer att lära mig och den här kursen är ett steg i rätt riktning!
Är det några fler här som gått en sådan kurs? Hur gick det för dig?
Hur fortsatte du att jobba själv när du kom hem?
Det är svårt att veta hur man ska gå till väga...
Någon som har några bra tips?
Berätta gärna ni som har kunskapen om hur ni lärde er, hur lång tid det tog, motgång och framgång...
Kritiker gör sig icke besvär...

Sv: (djur)prat i kvadrat

Jag har inte gått en kurs men kan ta enot en viss kommunikation från hundar och hästar. Det som var festligt var en djurpratare som ville prata med min häst hade blivit totalt avsnoppad av min häst - Jag ska prata med det med matte hade hästen sagt, sa djurprataren med snopen min...

Otur för min häst att jag är en dålig lyssnare.... :D

Sv: (djur)prat i kvadrat

Hej
Jag har gått två kurser, varje kurs var på två dagar.
Jag kan hålla med dig om att det tar väldigt mycke på krafterna på en.
Jag trodde inte att jag skulle kunna lära mig. Min syster gick en kurs ett tag innan mig och hon sa "att kan jag lära mig kan alla andra" och på de svarade jag att jag kan inte. Men men nu kan jag och jag tycker det är en helt underbar känsla när man får bekräftat från djurägaren att mycket stämmer.
Själv arbetar jag gärna med djuren på distans, tycker det är mycket lättare.
Det gäller att man ska tro på sig själv, det är ett måste, även om man blir lite tveksam ibland.
Efter kurserna har jag försökt att meditera regelbundet, lyssna på avslappningsmusik.
Och framför allt vissa djur är lätta att "prata" med och andra är som musslor. Det är så individuellt. Välkommen till en ny värld och lycka till.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej buke, Jag har en underbar person i min närhet som jag har märkt mår väldigt dåligt psykiskt. Vi lärde känna varandra för ungefär...
Svar
5
· Visningar
972
Senast: Hallonsoda
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 208
Senast: cambodia
·
B
Ridning Har blivit lite nyfiken på hur era liv har sett ut inom hästvärlden. Både motgång och framgång! Får väl lov att börja själv att berätta...
2
Svar
21
· Visningar
6 158
Senast: annathegreatest
·
M
Övr. Hund :eek: I går hade jag en fruktansvärd dag. Den började klockan tre på natten av att mamma ringde. (hon skulle vara barnvakt till min...
Svar
5
· Visningar
1 032
Senast: mårran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama