Djur är så fantastiska!

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Ancor
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 835
A

Ancor

I förrgår blev min katt överkörd på vägen, dom som hade kört på honom kom och knackade på och sa att han sprungit iväg :confused: men att dom med all säkerhet hade kört på honom då dom kände att det guppade till....

Tänkte att han sprang och la sig och dog någonstans, då första tanken var att han säkert fått någon inre blödning.

Letade hela måndagskvällen utan att hitta honom.... Igår när jag kom hem från jobbet kom den andra katten och mötte mig på gårdsplanen när jag kom från jobbet, hon jamade och såg allmänt "upphetsad" ut som om hon ville få min uppmärksamhet och visa mig något. När jag vände mig om stog den andra katten där som blev överkörd!

Han har ett jack i käken och lite "svedd" mellan öronen, men annars helt intakt! Herrn är nu satt på en penicillin kur, och han låg och gosade i min säng hela natten :D Jag är så lycklig, den katten har änglavakt!

Sv: Djur är så fantastiska!

*puh* ja. Dom hade träffat honom med unerredet på bilen och han hade nog duckat på något vis då, så han träffades och skrapade i hakan i asfalten, men klarade sig i övrigt!

Jag är så lycklig att han klarade sig, var helt förstörd i måndags!

:banana: :banana:

Sv: Djur är så fantastiska!

Hej

Jag har lyckat med konsttycket att köra över en av mina egna katter.
Ture, som han heter är född ute under en vedstapel av vår gammle katt. Vi kämpade jätte länge för att få honom tam. Av någon anledning så hade han en dag (han var ca 6 månader) hoppat inunder bilen och satt sig i motorrummet.

I andra kurvan hemmifrån lyckades han inte hålla sig fast längre utan trillade ut och jag körde över honom med bakhjulet........
HJÄLP!!
Sprang omkring som en tok och letade efter honom, men eftersom han redan innan var lite halvvild och nu dessutom i skräck så kom han inte fram.

Höll på i flera dagar och letade i dikena och ropade.
Men så fem dagar senare kom han hem igen.

Helt oberörd och helt oskadd.

Ibland har man tur, eller rättare sagt Ture hade tur.

Liknande trådar

P
Övr. Katt På väg till jobbet i morse körde jag förbi en överkörd katt på vägen. Katten låg mitt i vägbanan (mötande) och när jag körde förbi såg...
Svar
5
· Visningar
1 447
Senast: Anna_89
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Bruksprovet 2025