Lilla_Gubben
Trådstartare
Ni som provat, ger det effekt, och hur lång tid har det tagit innan ni märkt något?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Introduktions tid är ca 14 dagar, men frågan blir av naturliga skäl varför vill du ge djävulsklo?Ni som provat, ger det effekt, och hur lång tid har det tagit innan ni märkt något?
Funderade på att prova och se om det blir någon skillnad på honom, han är inte halt, jag tycker att något inte stämmer, men ingen annan ser något. Gör det skillnad så får han ett veterinärbesök med allt vad det innebär. Är väl risk att det blir det ändå framöver.Introduktions tid är ca 14 dagar, men frågan blir av naturliga skäl varför vill du ge djävulsklo?
Ja jag tycker ju inte för egen del att det är en hållbar linje, mer att vända på problem/orsak och utreda först. Finner man då inget kan man gå vidare med alternativ, som djävulsklo, massage, ryggbehandling etc.Funderade på att prova och se om det blir någon skillnad på honom, han är inte halt, jag tycker att något inte stämmer, men ingen annan ser något. Gör det skillnad så får han ett veterinärbesök med allt vad det innebär. Är väl risk att det blir det ändå framöver.
Men ibland tror jag att jag har munchhausen eller något, inbillar mig skador som inte finns, men det är lätt hänt när man haft ett gäng ordentliga skador på djuret, skadat bakknä som 4-åring, skadad rygg som ledde till problem med hovleder och hovben med lång rehab som 6-åring och sen dess har det gått lite upp och ner
Ni som provat, ger det effekt, och hur lång tid har det tagit innan ni märkt något?
Minns inte på dagen exakt, men någon vecka åt han det nog innan det började märkas på honom.
hur vet du skillnaden?Är det en bra idé att ge till äldre och stela hästar som inte är halta/sjuka utan bara liksom... stela och kantiga?
Djävulsklo i rätt dos ger omedelbar effekt.
Är det en bra idé att ge till äldre och stela hästar som inte är halta/sjuka utan bara liksom... stela och kantiga?
nu är jag inte en av dem men upplever att folk gillar enkla lösningar.En allmän reflektion.
Vad i hela friden är det som gör att många tycker att det är en bra idé att stoppa i hästarna diverse olika preparat där man inte ens har forskat på varken effekt eller biverkningar???
Att experimentera med hästen verkar inte så bra i mina ögon.
Rent generellt.
nu är jag inte en av dem men upplever att folk gillar enkla lösningar.
Gröngröt på bakknän, örter i fodret för bättre prestation, osv. Lättare att lyssna på foder/tillskottstillverkares insäljande än att själv sätta sig in i hästens fodersmältning och näringsbehov. Står det att hästen får bättre muskler och uthållighet på säcken, varför tvivla. Osv. Sen tror jag att man inte tycker det känns lika "farligt" att sätta hästen på örter/naturpreparat eftersom det finns naturligt, så glömmer man att många läkemedelssubstanser även de kommer ur naturen och är mycket potenta, men eftersom skiten inte är receptbelagd tänker man att det inte är så farligt och alltid lönt att prova. Blir det inte bättre kan man ringa veterinär DÅ. Eller en ET/hästpratare/prova andra örter.
Reflektion kring hur jag upplevt fenomenet i de stallar jag stått i senaste åren
Vet inte hur andra tänker, jag kan bara svara för mig själv, jag som startade tråden... Min häst har en del permanenta grejer som jag vet om finns där. Nu valde jag alternativet att sätta på honom hans equi-pak sulor igen och det hjälpte, så han slapp någon form av mediciner, varken naturvarianten eller veterinärvarianten.
Är det en bra idé att ge till äldre och stela hästar som inte är halta/sjuka utan bara liksom... stela och kantiga?