Division 2

S

Sellan

vilka klasser är det oftast på div II för stor/ponny?
hur många ska man vara i laget? 4st?
å nej jag hittar inte så bra på ridsportförbundets ;)

Sv: Division 2

Finns inte reglerna på ditt distriks hemsida?

På ponny är det fyra ryttare, varav 3 resultat räknas. Här går de två första åmgångarna i LB, sista i LA.:idea:

det enda jag hittade var resultat.. t.om. på 2006.. och vart de skulle vara osv men inte reglerna...

vilket LA program brukar det vara då?

såg inte ut som ett så roligt program.. speciellt med de små volterna i hörnen :crazy:

jo men placeringen! typ "aaah vart ska jag??" plus att det e ju på den lilla banan = jag tycker allt ser svårt ut på den ;)

tycker LA3 verkar roligare.. :)

På stor häst går det i LA:4 och finalen går i LA:5. Man är tre i storhästlaget och om han har YR eller junior med så får denna 1,2 ggr poängen, alltså kan man inte klara sig utan en Yr/jr.
Så är det i STHLM iallafall

Jo, det finns ju på ridsportförbundets hemsida. Om du först går in på www.ridsport.se och sedan "sök distrikt" och går in på ditt distrikt så tror jag det finns under "tävling" och "allsvenskan".

Jag var med i div II i höstas (ponny). Tror vi hörde till Sthlm mitt. Annars möjligtvis nord..? Stockholms FRK's lag hursomhelst.
Vi red LB:1 i omg. 1-2 och sedan i finalen var det Lagprogram 2003 (LA). I laget är man fyra st (minst en a-, b- el. c-ponny) och sämsta resultatet räknas bort. Är man bara D-ponnyer består laget enbart av 3 ryttare och alla resultat måste räknas.
Förklassen brukar vara en LC:2, el LC:1 typ.

För stor häst är det LA:4 omg 1 och 2 och sedan LA:5 i finalen TROR jag. LA:5, är inte det kandar btw!? :S

Detta gäller alltså Stockholm :)

Elin_B skrev:
För stor häst är det LA:4 omg 1 och 2 och sedan LA:5 i finalen TROR jag. LA:5, är inte det kandar btw!? :S

Detta gäller alltså Stockholm :)

Man får välja i LA:5 om man vill rida på kandar eller träns

Sellan skrev:
vilka klasser är det oftast på div II för stor/ponny?
hur många ska man vara i laget? 4st?
å nej jag hittar inte så bra på ridsportförbundets ;)

Hej! Vi rider i samma distrikt så jag kan ju berätta vad jag vet. ;)
Division II på häst går i LB:2 (iallafall förra året o året före det) eftersom vi inte har någon DIV III här i Mittsvenska.

Man ska vara tre eller fyra st i laget och de tre främsta resultaten räknas.

Preliminära tävlingsplatserna för Div II:

23 april Timrå HF
14 maj Örnsköldsviksortens Ryttarklubb
2 juli Njurunda Ryttarförening

Gemensam final Y och Z-län 23 sept RK Östjämten

Jag red div.II på häst i höstas.
Vi var 3 st/lag varav 2 som red LB:2 o 1 som red LA:4 o så var det vid alla omgångar.

Det tråkiga med allsvenskorna är att man plockar in ekipage som inte har där att göra egentligen eftersom de i vanliga fall rider MKT svårare klasser. :mad:

Vilken stor skillnad det är i alla distrikt. Det är ju superstor skillnad på LC och LA.....

I STHLM finns inte heller ngn div III, bara div II, LA:4, och div I, MSV B 3. Detta år iofs stor häst men jag har bestämt för mig att jag red LA i div II på ponny också

Jfrelin skrev:
Vilken stor skillnad det är i alla distrikt. Det är ju superstor skillnad på LC och LA.....

I STHLM finns inte heller ngn div III, bara div II, LA:4, och div I, MSV B 3. Detta år iofs stor häst men jag har bestämt för mig att jag red LA i div II på ponny också
I skåne finns bara Div ll, div l och elit..
Div ll i skåne är LC och LB. :crazy:

men pratar du ponny nu eller storhäst?

På storhäst finns det nämligen ingen elitallsvenska, man rider endast LagSM då. Div I är det högsta på storhäst.

Eftersom det står Västernorrland på dig så antar jag att du rider i mittsvenska. Där går Div 2 dressyr för häst i LB:2 och för ponny i LB:1.Första omg för häst i Timrå och för ponny i Matfors.

har kollat upp klasser osv och kom med i laget (så som jag fattade det iaf :P )

frågade och juniorer får INTE extrapoäng när de rider storhäst! iaf sa de som höll i laget det... men så vitt jag vet var det så förut....

I stockholm får juniorer och YR 1,2 ggr poängen. Detta för att främja att man tar med dessa i sitt lag

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 192
Senast: Emro
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej Denna ponny har en schleese dressyr sadel som ligger bra, söker efter en liknande hoppsadel men i en betydligt billigare prisklass...
Svar
0
· Visningar
252

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka