Div III - hjälp!

M

Mwihihihi

Hej! Jag är fodervärd på en hopphäst och vill ju såklart passa på att tävla.
Såg nu att man kan anmäla intresse till div III-lag, och det vore ju kul, problemet är att jag inte har någon tävlingsvana! Ägaren tycker att jag ska köra, hästen är jätterutinerad och går 1,30 i vanliga fall och hoppar allt så det är det inget problem med, men jag är rädd för att jag ska sabba för laget.

Så vad tycker ni, är det bara att köra eller?

Sv: Div III - hjälp!

Div. 3 är ju till för "nybörjarna"..

Klart du ska anmäla intresse. :)
Det är ju långt kvar till div3 så du hinner nog starta nån tävling innan det så du får känna på hur det är.
Många i min klubb har börjat tävla i just div 3..

Absolut!:) Som sagt är Div 3 för de mindre rutinerade ryttarna. Kan ju vara kul att få åka på tävling med ett lag också. Kanske dina lagmedlemar har varit ute på lite fler tävlingar och kan komma med tips och råd? Sen är det ju roligt när man har lite laganda och känner att man kan göra något tillsamans i en så pass individuell sport som ridning:idea:

Det är ju en intresseanmälan bara - klart du ska anmäla ditt intresse! Det är olika hur laget tas ut, är ni kanske 6 stycken kan du ju rida bara förklassen i första omgången och stå över lagdeltagande om du verkligen känner att du inte är redo, och sen rida de andra omgångarna.
Men som redan sagts ovan, div III är för mer ovana tävlingsryttare, ofta mer om att ge tävlingsrutin än att vinna.
Hoppas ni får kul i laget!!

Såg nu att man kan anmäla intresse till div III-lag, och det vore ju kul, problemet är att jag inte har någon tävlingsvana! Ägaren tycker att jag ska köra, hästen är jätterutinerad och går 1,30 i vanliga fall och hoppar allt så det är det inget problem med, men jag är rädd för att jag ska sabba för laget.

klart du ska köra!
jag ska vara med på min galna pålle oxå, vi kanske ses?

jag ser inga större problem till att INTE anmäla dig.Om du vill tävla Div III så ska du satsa på det.Herregud tävla gör man ju för att det är roligt,inte för att förstöra för andra.Det är väl klart att du får vara med i laget!Lycka till,jag håller tummarna! ;)

"Div 3 hoppning Lagledare ***
Lokal tävling, 1.00 för seniorer, 0.95 för juniorer."

Räcker det om jag löser lokallicens då? Känns väldigt bortkastat att lösa seniorlicens när det gäller cirkus tre-fyra tävlingar...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 653
Senast: Mabuse
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 051
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Ska försöka vara kortfattad. Gäller ett sto på 10 år. Tävlad upp till MSV dressyr. Haft artros konstaterat i vä bak sedan hon var 5...
Svar
4
· Visningar
1 582
Senast: Fiorano
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 978
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30