Div 1 för ponny?

Pelina

Trådstartare
Hej.
Jag funderar på att anmäla mej till klubbens hopplag för ponnyer iår. Men det stod att de skulle delta i Div 1 för ponny. Någon som vet hur det rids och vilken nivå det är?

Sv: Div 1 för ponny?

Div. 1 brukar ridas i LB i första och andra omgången och LA i finalen. Jag vet inte riktigt vad du menar med HUR de rids? Menar du bedömningen? I så fall så brukar alla först rida grunden, och de lag som har minst 3 felfria går vidare till omhoppning. Bedömning sker först på felen, sedan tid. Sämsta ryttaren räknas bort. Nu är jag inte 100% på bedömning då det var flera år sedan jag red lag. Du kan ju dubbelkolla i TR, eller höra med klubben.

Sv: Div 1 för ponny?

Lägger till att sämsta ryttaren bara räknas bort om man är 4 stycken i laget :)

Bedömningen brukar vara A1a, dvs 1 dm högre i omhoppningen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 725
Senast: Häst_
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 414
Senast: Strandad
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 101
Senast: Kilauea
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 417
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka