Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag undrar vart man hittar alla propositioner.
Alla säger att dom står ju i Distriktsnytt,
men där står ju bara alla datum för tävlingarna
och om det är lokal osv. Men inga proppar?
Proppar finns antingen på ridsportförbundets hemsida, på respektives distrikts hemsida och i distriksnytt. Vet inte vad du tillhör för distrikt, kan vara möjligt att distriktnytt är utformat på olika sätt och en del kanske har valt att inte publicera dom där utan bara på internet.
Jag tillhör dalarnas distrikt, det är lixom några sidor där bara datum och vad det är för slags tävling och vart den är.
Och typ bara 2-4 proppar i varje. långt ifrån till varje tävling alltså.
Och jag vet inte vart jag hittar dom.
Det är tillexempel en lokal tävling i säter bygden som jag är intresserad av men jag har ingen aning om vart jag ska hitta proppen?!
F*N. dom har ingen hemsida verkar det som!
Och jag hittar det inte på ridsport förbundet heller?
Finns det inte eller är jag helt blåst? (vilket iofs inte är helt omöjligt :smirk: ).
Dalarnas ridsportsförbunds hemsida: http://www2.ridsport.se/dalarna/
Sätt muspekaren på länken "tävling". Då ser du en "underlänk" som heter "tävlingstermin 2005". Klicka sedan på raden "Termin Dalarna 2005". Där finns alla tävlingar uppradade. Och då ser du vilken klubb som är arrangör för tävlingen du vill åka på. När du vet det, så går du helt enkelt in på den arrangerande klubbens hemsida, och hittar proppen.
På denna sida: http://www2.ridsport.se/organisation.aspx?OrgElementId=821 finns det en rullist. Rulla ned till rätt klubb, och klicka ok. Då får du fram adressen till den klubbens hemsida (förhoppningsvis), och DÄR kan du hitta proppen. Kanske lite omständigt, men när man väl vet så är det enkelt.
Jag kollade lite på det där, och vad jag ser så finns det inga proppar alls på dalarnas hemsida, och säterbygden har ingen hemsida alls...
Verkar som att dalarna helt enkelt inte lägger ut proppar alls.
Jag har också varit inne och snurrat på sv ridsportförbundets sida och hade problem att hitta lokala tävlingar överhuvudtaget!
Det gick till sist genom att gå in på tävlingstermin och söka allmänt över hela landet UTAN att fylla i särskild klubb eller datum, då får du upp alla och längst ut till höger på sidorna så hittar man propparna på de allra flesta klubbarna.
men ridsportförbundets hemsida har för det mesta bara tävlingar regionalt och uppåt(vissa undantag finns) så det är inte så konstigt att du inte hittar så många.
Micaela: Enligt Dalarnas hemsida ska dom ju ha alla proppar i Distriktsnytt så du får i så fall kontakta dom och säga att det är dålig stil att de inte publicerar dom i varken distriksnytt eller på hemsidan och försöka få dem att göra något åt det.
Hundavel & Ras Oftast e dom så fokuserade på att springa just då men de händer med framförallt unghundar som fortfarande lär sej att dom försöker dra...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.