Distansträns - sidepull?

Camilla_H

Trådstartare
Jag vill köpa ett mer lättvättat träns till min häst och då blir det ju att man tittar på Biothane-tränsen men de s.k. distanstränsen är ju ett vanligt träns med löstagbart bett.

Jag som rider bettlöst från sträcka två och vidare (sträcka ett på rakt tränsbett) skulle vilja ha ett biothane-träns som är som en sidepull fast med löstagbara bettstycken.

Finns detta öht? Och då vill jag inte ha en sån där sidpull med korsade tyglar under hakan, utan en vanlig med rep över nosen och tyglarna rakt bakåt.

Nu har jag en McLellan men den blir inte fin efter en dag i värmen med svett och salt...

/Camilla

Sv: Distansträns - sidepull?

Ha, ha! Glöm min fråga - jag var precis in på distansritt och såg att det finns en sidepull i biothane nu - nu gäller det bara att kunna få den i vitt!

/Camilla

Jag har det tränset i i blått, det är kanonbra. :love:

Såg nu att jag inte varit in på den sidan på ett bra tag och att det kommit hem sadelöverdrag i fårskinn. Nu blir det till att beställa. :D Varit ute efter det vääääldigt länge, men dom har varit så dyra ju. Detta var dock väldigt bra pris.

Hej! Vi hittade fina och ganska bra priser på Biothaneträns (dom hade även sidepull och andra modeller) ett holländskt företag Goethard (kommer inte ihåg adressen, men du kan säkert hitta dom!) vi beställde tränsen i compiegne det tog inte lång tid förräns vi fick hem dem! vi valde att klä nosdelen med neoprene.

Uppdatering - den vita sidepullen anlände idag med vita tyglar med svart flätning.

Jag säger bara det - min häst kommer att vara snyggast nästa helg!! :bump: :D :banana:

Ha! Vit häst, vit sidepull, vita benskydd (om de hinner komma), renskinn och svart sadel! Det GÅR bara inte slå! :D

Dessutom ska jag måla hästskorna vita...:angel:

Camilla_H skrev:
Ha! Vit häst, vit sidepull, vita benskydd (om de hinner komma), renskinn och svart sadel! Det GÅR bara inte slå! :D

Dessutom ska jag måla hästskorna vita...:angel:

Får jag gissa din favoritfärg?!:idea: Hm....kan det vara vitt?;)

Nja, förut hade jag allt i blått till Spirre men av någon anledning har jag bara tröttnat på färger. Sen såg jag Kina på framsidan av DR hösten 2004 och tyckte det såg läckert ut med vitt på en skimmel och så bara blev det så.

Kaupre annonserar ju i senaste DR med en Comfort som är vit och svart :love: Den skulle jag inte säga nej till! :D

Sen är vi ju inne också då sommarens färg är vitt... ;)

/Camilla

Mm, :love: jag tog foton igår men kom hem så sent så jag orkade inte lägga in dem i datorn. Tog med mig kameran på jobbet men min dator verkar inte ha någon minneskortsplats så jag får lägga in dom ikväll istället.

/Camilla

Kamilla och jag har redan gjort upp om årets färg-matchningspris - du får överklaga om du vill! ;)

Jag vinner självklart med vit häst, vit sidepull med delvis vita tyglar, förhoppningsvis vita benskydd, vitgrå tröja, svarta byxor, svart sadel och delvis svarta tyglar. Samt slutligen vitbrunt renskinn.

Kamilla tror säkert att vi bestämde att hon skulle vinna med blått huvudlag, blå tyglar, blå tröja OCH matchande blå fly-veil, men det inser ju alla att jag vinner den kampen lätt... :D

Så Queen får komma på tredje plats om du inte kan slå Kamilla...? ;)

/Camilla

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka