Decibel
Trådstartare
Jag vill köpa en bra distanssadel till min arab men har INGEN ANING om vad jag ska skaffa för någon! Jag har kollat runt massa på internet men det ger inte så mycket då jag vill prova ut sadeln så jag vet att den verkligen ligger perfekt på hans rygg och gärna att den dessutom är skön för mig att rida i.
Vilka olika sorters distanssadlar finns det?
Vad finns det för märken?
Var får man tag i dem?
Går det att prova sadlar någon stans?
Vilka prisklasser snackar vi om?
Sen undrar jag även vad ni som rider distans har för tillbehör till era sadlar. Alltså kör ni på en vanlig vojlock/schabrak tex kombinerat med en padd av något slag eller har ni renskinn (och var har ni i så fall fått tag i det).
Visa gärna foton på era egna distanssadlar och berätta lite om vad de kostade och vilken storlek de är till vilken sorts häst. Vad ni har för tillbehör till dem och varför.
Vilka olika sorters distanssadlar finns det?
Vad finns det för märken?
Var får man tag i dem?
Går det att prova sadlar någon stans?
Vilka prisklasser snackar vi om?
Sen undrar jag även vad ni som rider distans har för tillbehör till era sadlar. Alltså kör ni på en vanlig vojlock/schabrak tex kombinerat med en padd av något slag eller har ni renskinn (och var har ni i så fall fått tag i det).
Visa gärna foton på era egna distanssadlar och berätta lite om vad de kostade och vilken storlek de är till vilken sorts häst. Vad ni har för tillbehör till dem och varför.