Distansritt

M

Mimirs

Jag ska vara med i Distansritten som Flygandepass har. Lite intressant vilka andra som ska vara med. Så fyll gärna i de här ni som ska vara med.

Ryttare:
Ålder:
Från:

Häst:
Ålder:
Har varit med förut:
Placering i såna fall:
Övrigt:

Sv: Distansritt

Ryttare: Johanna
Ålder: 14 år
Från: Täby

Häst: Mimir från Rosenlund
Ålder: 11
Har varit med förut: Ja
Placering i såna fall: 8
Övrigt:

Dis i Nykvarn/södertälje är med och arrangerar. www.disislandshastforening.se
Lördagen den 27 september går den av stapeln kl 10:00 går första ekipage till start,
ca 13 blir prisutdelning och avslutning.

Banan är ca 1,7 mil lång på mestadels härliga grusvägar, lite kuperad och i en härlig slinga
där vi inte möts av annat, än kanske ett råddjur eller någon promenerande person. Vi har funktionärer som anvisar vart du ska ta vägen vid ev. korsningar, längs hela sträckan.
Bra möjligheter för publik att parkera samt att följa start o målgång. Det finns dessutom kaffe o burgare att köpa – om man inte vill ta med egen matsäck.

Nytt för i år är att tävlingen är uppdelad i 2 klasser:
* 18 år och äldre
* 17 år och yngre

Priser för båda grupperna
1:a Pris - flygresa för en person till Island
2:a Pris -The Icelandic Horse en mycket fin bok fylld av foton av isländska hästar
3:e Pris - ett isländskt träns, komplett med bett
www.flygandpass.se

Jag vill vara med och hoppas inte anmälningstiden har gått ut!
Ryttare: Tove
Ålder: 17 år
Från: Vagnhärad

Häst: Vidar från Österäng
Ålder: 8
Har varit med förut: Ja
Placering i såna fall: vet inte :S
Övrigt: Var inte med på Vidar då, han var för ung så jag lånade en två år äldre häst

Putt, putt....Inga fler som ska va med? Min häst har haft feber så jag kan inte rida så långt men flera andra borde vara intresserade.

Jag skulle ha varit med men nu åkte hästen min iväg på Töltsättning istället=)

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
778
Senast: Ajda
·
Fritid Dottern fyller snart år. Hon har de senaste åren knappt viljat fira eller uppmärksamma sin födelsedag alls, men sa i dag att hon nog...
Svar
17
· Visningar
976
Senast: Luff
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
925
Senast: Shaggy
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
650
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka